A száguldó cirkuszban 2021-ben jelentősen megváltoztak volna a szabályok, emellett pedig 175 millió dolláros költségvetési limitet határoztak meg a csapatok számára.
A koronavírus-járvány miatt viszont az új regulák bevezetését 2022-re halasztották, a költségvetési plafon azonban életbe lép jövőre.
Az elmúlt hetekben a Forma-1 csapatai heves vitákat folytattak arról, hogy ennek összege mekkora is legyen: a nagy csapatok nem szívesen szorították volna lejjebb a költségeket, míg a kisebb istállók – valamint a McLaren is – évi 100 millió dolláros határt szeretett volna.
Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója viszont a Sky Sportsnak nyilatkozva elárulta, nemrég megállapodás született, így egy 145 millió dolláros, azaz mintegy 47 milliárd forintos korlátot vezetnek be.
„175-ről indultunk, és nagy csaták árán jutottunk el idáig, és a jelenlegi krízist figyelembe véve 145-tel fogunk kezdeni” – mondta Brawn, majd hozzátette, a következő években várhatóan tovább csökkentik a limitet.
„Az egyeztetések most leginkább arról szólnak, hogy mennyivel menjünk lejjebb a következő pár évben.”
Brawn ígéretet tett a Forma-1 kisebb csapatai számára, hogy profitálni fognak majd „a bevételek egyenlőbb módon történő szétosztásából”.
„Különösen a középmezőny csapatai lesznek jobb helyzetben a pénzösszegek arányát tekintve. Szóval minden irányban kiegyensúlyozottabb lesz.”
„Csökkentjük azt a pénzösszeget, amit el lehet költeni a Forma-1-ben, és javítani fogunk a pénzelosztáson – sokkal egyenletesebb módon történik majd a csapatok között.”
„Szóval egy jó középcsapatnak lehetősége kell, hogy legyen majd arra, hogy dobogókért, akár egy győzelemért harcoljon, és némi profitot termeljen. És ha ezt sikerül megvalósítani, sokkal fenntarthatóbb jövő vár ránk.”