47 milliárdos költséglimitet vezetnek be a Forma-1-ben

99 GIOVINAZZI Antonio (ita), Alfa Romeo Racing C39, action during the first session of the Formula 1 Pre-season testing 2020 from February 19 to 21, 2020 on the Circuit de Barcelona-Catalunya, in Montmelo, Barcelona, Spain - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Fotó: Alfa Romeo Racing
145 millió dolláros költségvetési plafont vezetnek be 2021-ben a Forma-1-ben, ez 30 millió dollárral kisebb összeg, mint amekkorát eredetileg terveztek.

A száguldó cirkuszban 2021-ben jelentősen megváltoztak volna a szabályok, emellett pedig 175 millió dolláros költségvetési limitet határoztak meg a csapatok számára.

A koronavírus-járvány miatt viszont az új regulák bevezetését 2022-re halasztották, a költségvetési plafon azonban életbe lép jövőre.

Az elmúlt hetekben a Forma-1 csapatai heves vitákat folytattak arról, hogy ennek összege mekkora is legyen: a nagy csapatok nem szívesen szorították volna lejjebb a költségeket, míg a kisebb istállók – valamint a McLaren is – évi 100 millió dolláros határt szeretett volna.

Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója viszont a Sky Sportsnak nyilatkozva elárulta, nemrég megállapodás született, így egy 145 millió dolláros, azaz mintegy 47 milliárd forintos korlátot vezetnek be.

„175-ről indultunk, és nagy csaták árán jutottunk el idáig, és a jelenlegi krízist figyelembe véve 145-tel fogunk kezdeni” – mondta Brawn, majd hozzátette, a következő években várhatóan tovább csökkentik a limitet.

„Az egyeztetések most leginkább arról szólnak, hogy mennyivel menjünk lejjebb a következő pár évben.”

Brawn ígéretet tett a Forma-1 kisebb csapatai számára, hogy profitálni fognak majd „a bevételek egyenlőbb módon történő szétosztásából”.

„Különösen a középmezőny csapatai lesznek jobb helyzetben a pénzösszegek arányát tekintve. Szóval minden irányban kiegyensúlyozottabb lesz.”

„Csökkentjük azt a pénzösszeget, amit el lehet költeni a Forma-1-ben, és javítani fogunk a pénzelosztáson – sokkal egyenletesebb módon történik majd a csapatok között.”

„Szóval egy jó középcsapatnak lehetősége kell, hogy legyen majd arra, hogy dobogókért, akár egy győzelemért harcoljon, és némi profitot termeljen. És ha ezt sikerül megvalósítani, sokkal fenntarthatóbb jövő vár ránk.” 

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS