A 2017-es szabályokról egyeztetnek ma a csapatok

Komoly jelentőséggel bíró egyeztetést tartanak ma a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), valamint a Forma-1 11 csapatának technikai képviselői – a témát a 2017-es aerodinamikai szabályok szolgáltatják.


Komoly jelentőséggel bíró egyeztetést tartanak ma a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), valamint a Forma-1 11 csapatának technikai képviselői – a témát a 2017-es aerodinamikai szabályok szolgáltatják.

Ahogyan arról korábban az F1Világ.hu is beszámolt, jövőre komoly változások léphetnek életbe a száguldó cirkuszban, tavaly ugyanis a Stratégiai Munkacsoport ülésén megállapodás született arról, hogy a versenyautók jóval nehezebben vezethetőbbé és gyorsabbá varázsolják.

Bár a csapatok decemberi ülésén a tervezett változtatások jelentős részét visszavonták, három csapat – köztük a Red Bull – kitart amellett, hogy radikális szabálymódosításokra van szükség 2017-ben.

rbr

Formális meeting ugyan december óta nem volt a csapatok között, azok folyamatosan előálltak ötleteikkel: a hírek szerint a McLaren például azt szeretné, ha a több leszorítóerőt a versenyautók alól nyernék ki, de az aktív felfüggesztés újbóli bevezetése is felmerült javaslatként.

A legfőbb problémát az idő jelenti, hiszen a március 1-jei határidőig már csak egy technikai értekezlet lesz februárban, melyet követően meg kell határozni a következő évben életbe lépő szabályokat.

A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds nemrég azt mondta, véleménye szerint már most nagyon késő van, így a 2017-re tervezett változtatásokat át kellene csúsztatni 2018-ra.

A mai értekezleten nemcsak az aerodinamikai szabályokról esik szó, a résztvevők tárgyalnak a zárt pilótafülkék bevezetéséről, valamint a versenyhétvégék formátumáról is. Utóbbival kapcsolatban felmerült, hogy változtassanak a kvalifikációk formátumán, és rendezzenek sprintfutamot is a versenyhétvégéken. Napirendi pontként tárgyalják a verseny közbeni tankolás újbóli bevezetését is.

Emellett számos egyéb dologról szól lesz, például a 2017-re vonatkozó gumitesztekről, illetve a Stratégiai Munkacsoport, valamint az F1 Bizottságának legutóbbi ülésén felmerült kérdésekről is.

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Az F1-es Stájer Nagydíj TV-közvetítései