A betonfalak közelsége, nem pedig a burkolaton álló víz miatt kellett egy óra negyven percet várnunk arra, hogy igazi küzdelmet láthassunk a Koreai Nagydíjon, olvasható az Autosport magazin legújabb számában.
A betonfalak közelsége, nem pedig a burkolaton álló víz miatt kellett egy óra negyven percet várnunk arra, hogy igazi küzdelmet láthassunk a Koreai Nagydíjon, olvasható az Autosport magazin legújabb számában.
Az elmúlt hétvégén sokan feltették magukban a kérdést, hogy a versenyirányítás miért hezitált ennyi ideig, és miért nem engedte el korábban a mezőnyt Korában, hiszen az elmúlt években ennél jóval kritikusabb körülmények között is engedték a száguldozást a pályán.
Egyesek arra gondoltak, hogy az utolsó pillanatban elkészült pályának számos hiányossága van, amik ugyan a nézők szeme elől el vannak takarva, ám a szervezők, és a döntéshozók pontosan ismerik azokat, illetve az azokkal járó veszélyeket.
Több összeesküvés elmélet is szárnyra kapott az elmúlt napokban, azonban nem kell ennyire messzire menni, a késői rajtnak nagyon egyszerű oka van.
Mégpedig a betonfalak, amik egyes részeken nagyon közel vannak a pályához, így az esőgumikon futó autók által felcsapott vízfüggöny a szokásosnál lassabban tudott szabadon távozni, ami miatt borzalmasak voltak a látási viszonyok.
„A látási viszonyok a falakkal nagyon rosszak voltak” – mondta a Versenyzők Érdekvédelmi Szervezetének (GPDA) elnöke, Rubens Barrichello. „A vízátfolyások nem jelentettek különösebb problémát, sokkal inkább a rossz látási viszonyok zavartak minket.”
A Sauber német versenyzője, Nick Heidfeld – a GPDA korábbi vezetője – szintén védelmébe vette a versenyirányítást, ugyanis szerinte sem volt biztonságos a körözés a pályán.
„Tudom, hogy kívülről nagyon nehéz megérteni, mert amikor megálltunk, és kiszálltunk az autóból, úgy tűnt, csak szitál az eső” – mondta Heidfeld az Autosportnak.
„Azonban az autóban szinte semmit nem lehetett látni. Egy kicsit állt a víz a pályán, de nem ez volt a gond, ha csak ez lett volna, akkor könnyedén versenyezhettünk volna.”
Charlie Whiting versenyigazgató egyáltalán nem volt népszerű a televíziónézők körében múlt vasárnap, ugyanis a nézők nem értették, miért kell a biztonsági autó mögött körözniük a versenyzőknek, ám a pilóták és a csapatok többsége támogatta a szakember döntését.
„Charlie csak hallgatott, és szerintem 24 versenyző folyamatosan beszélt hozzá” – mondta Heidfeld. „Mielőtt megállították volna a versenyt, azt mondtam, hogy ennél rosszabb körülmények között még soha nem vezettem.”
Bár az FIA talán egy kicsivel előbb is elengedhette volna a mezőnyt, az illetékesek dicséretet érdemelnek, hiszen hagyták, hogy végigmenjen a verseny, jóllehet az utolsó körökben már szürkületben köröztek a versenyzők.
„Igen sötét volt a végén” – mondta a Force India olasz versenyzője, Vitantonio Liuzzi az Autosportnak.
„Nem volt egyszerű dolgom, hiszen alig láttam a kormánykeréken lévő LED kijelzők miatt, amik szinte elvakítottak fényükkel a sötétben. Azonban sikerült megbirkóznom a dologgal.”