A BMW készen áll a KERS éles bevetésére

A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen megerősítette, csapata készen áll a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) éles bevetésére, de egyelőre még nem döntött arról, használni fogja-e az eszközt a szezonnyitón Melbourne-ben.

A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen megerősítette, csapata készen áll a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) éles bevetésére, de egyelőre még nem döntött arról, használni fogja-e az eszközt a szezonnyitón Melbourne-ben.

Az idei évben bevezetésre kerülő hibrid rendszer sokaknak okoz fejtörést így, a szezon kezdetéhez közeledve, ugyanis annak ellenére, hogy elkészültek az eszközzel, koránt sem biztos, hogy bevetik azt az első versenyeken.

A BMW Sauber is sikeresen elvégezte az utolsó teszteket a KERS-szel, amely bármikor bevethető élesben, ám Theissen hozzátette, hogy minden verseny előtt megvizsgálják majd, érdemes-e az autóba építeni a rendszert.

“A KERS rendszerünk olyan állapotban van, hogy bármikor élesben bevethető, ami azt jelenti, hogy akár már Melbourne-ben is használhatjuk. Most már csak az előnyeit és a hátrányait kell összevetni” – mondta a német szakember.

“Pozitívum, hogy a versenyzők körönként 6.6 mp-ig extra 82 lóerővel gazdálkodhatnak. Azonban a rendszer elég nehéz, ami kihat az autó súlyeloszlására, illetve a hátsó gumik kopására. Éppen ezért pilótánként, versenyről-versenyre döntünk majd arról, bevetjük-e a hibrid rendszert.”

Sokan attól tartanak, hogy az új eszköz hátrányba sodorhatja a nehezebb pilótákat, ugyanis jóval kevesebb ballasztot helyezhetnek el autóikon a változatlan minimum súlyhatár miatt.

Theissen megerősítette, hogy valóban hátrányban lesznek majd a testesebb pilóták, azonban hozzátette, ez eddig, még a KERS rendszer bevezetése előtt is így volt.

“A szabályok szerint pilótával együtt minimum 605 kg lehet az autó súlya. Az aktuális és a minimum súly közötti különbség adja meg azt, hogy mennyi ballasztot használhatsz az optimális hatás elérése érdekében” – magyarázta.

“Ez pedig azt jelenti, hogy a nehezebb versenyzők hátrányban vannak, hiszen kevesebb ballaszt áll a rendelkezésükre, hogy kiegyensúlyozzák az autójukat. A KERS használata pedig tovább csökkenti a mozgásteret – a rendszer súlya miatt – kevesebb ballaszt áll a rendelkezésedre.”

“Éppen ezért annak elkerülése érdekében, hogy a Forma-1 a zsokék küzdelméről szóljon, mindent el kell követnünk azért, hogy megemeljük az autók minimum súlyhatárát a jövőben” – folytatta Theissen, aki azt is elmondta, hogy csapata a bajnoki címet célozza meg az idei évben, ahogy azt már évekkel ezelőtt eltervezte.

“Egy hosszú távú menetrendet követünk. Első évünkben azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy folyamatosan ott legyünk a pontszerző helyeken, második évünkben az volt a cél, hogy néhány dobogós helyezést szerezzünk, míg harmadik évünkben meg akartuk szerezni első futamgyőzelmünket.”

“Ezeket a céljainkat kivétel nélkül elértük. 2009-ben egy újabb szintre szeretnénk jutni, ami kétségkívül az eddigi legnehezebb lesz: harcba szeretnénk szállni a bajnoki címért.”

“Az F1.09 egy kiváló autó, amivel beteljesíthetjük ezt a célunkat. Majd meglátjuk, mi fog történni az idei 17 versenyen. Annyit tudunk, hogy tervezhetsz a teljesítményeddel, de az eredményeiddel nem” – tette hozzá Theissen.

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Lépj be a paddockba! Ez történik Barcelonában!