A BMW Sauber vezetése ismét megerősítette, elsődleges céljuk az, hogy megszerezzék első futamgyőzelmüket a 2008-as idényben, miután kiválóan szerepeltek a tavalyi esztendőben, mikor a Ferrari mögött a második helyen végeztek az összetettben.
A BMW Sauber vezetése ismét megerősítette, elsődleges céljuk az, hogy megszerezzék első futamgyőzelmüket a 2008-as idényben, miután kiválóan szerepeltek a tavalyi esztendőben, mikor a Ferrari mögött a második helyen végeztek az összetettben.
A német-svájci alakulat mindig is komoly célokat tűzött ki maga elé, ám a tavalyi évben nyújtott teljesítményét látva nem meglepő, hogy a futamgyőzelem az elsődleges célja.
“Célunk az, hogy amennyire csak lehet, csökkentsük le a különbséget köztünk és az élcsapatok között a 2008-as idényben” – mondta a BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen a csapat hivatalos weboldalán. “Ezen felül első futamgyőzelmünkre is készülünk.”
A csapat német versenyzője, Nick Heidfeld úgy gondolja, hogy a McLaren és a Ferrari között az év végéig elhúzódó kőkemény harc segíthet nekik abban, hogy felzárkózzanak 2008-ban.
Miközben a két élcsapat a szezon utolsó futamáig harcban volt egymással, addig a BMW teljes erejével a 2008-as szezonra koncentrálhatott, és előbb meg tudta kezdeni a felkészülést a következő idényre.
Bár Heidfeld bízik benne, hogy mindez a BMW malmára hajthatja a vizet, mégis elmondta, tisztában van azzal, hogy semmit nem lehet biztosra venni a Forma-1-ben.
“Az talán előnyt jelenthet számunkra, hogy míg a Ferrari és a McLaren mindvégig azon volt, hogy megszerezze a bajnoki címet, addig a Renault és mi már a következő idényre koncentrálhattunk” – mondta Heidfeld. “Éppen ezért elvileg minden jól alakul. Optimistán várom a folytatást, bár azt megtanultam, hogy semmit sem lehet biztosra venni ebben a sportban.”
“2001-ben kiválóan szerepelt a BMW Sauber és a negyedik helyen végzett a konstruktőrök versenyében. Akkor azt gondoltam, hogy innen már csak feljebb van, de nem így lett. Nem hiszem, hogy most is ez lenne majd a helyzet, de ahogy azt már mondtam, a Forma-1-ben minden megtörténhet” – folytatta Heidfeld, aki szerint a kipörgésgátló és a rajtautomatika betiltása, komoly kihatással lesz a versenyzésre az idei évben.
“Izgatottan várom, hogyan alakulnak majd a rajtok. Jelenleg is ezen dolgozunk. Korábban ott volt a rajtautomatika, és más segítségek. Ezért is volt az, hogy a rajtok általában kiszámíthatóak voltak. Az elején a Renault kiválóan rajtolt, aztán mi is javítottunk ezen a területen. A rajtautomatika bevezetése előtt könnyű volt pozíciókat nyerni és veszteni. Éppen ezért a következő szezon ismét érdekesebb lesz.”
“A kipörgésgátló betiltása is megkavarja a dolgokat. Több lesz a csúszás, könnyebb lesz hibázni, ami több előzéshez vezethet – különösen mikor komolyabb nyomás alatt kell versenyezned” – tette hozzá Heidfeld.