A BMW Sauber vezetése egy cseppet sem bánja, hogy radikális változtatásokkal készült a 2008-as idényre, jóllehet emiatt kezdeti hátrányba került legközelebbi riválisaival szemben a téli teszteken.
A BMW Sauber vezetése egy cseppet sem bánja, hogy radikális változtatásokkal készült a 2008-as idényre, jóllehet emiatt kezdeti hátrányba került legközelebbi riválisaival szemben a téli teszteken.
A német-svájci alakulat versenyzői egyszerűen képtelenek voltak felvenni a versenyt riválisaikkal, ugyanis az F1.08 rossz egyensúlya miatt sokat szenvedtek az első téli teszteken.
Mindezek ellenére a BMW technikai vezetője, Willy Rampf úgy gondolja, hogy csapata jól döntött, mikor agresszív fejlesztésekbe kezdett, és teljesen átgondolta idei autója tervezését, mely merőben különbözött attól a filozófiától, amelyet a tavalyi évben követtek.
“Ez a hozzáállás volt az egyedüli lehetőség, ha valóban közelebb akarunk kerülni az élmenőkhöz” – mondta a szakember a Forma-1 hivatalosa weboldalán. “Konzervatív megoldásokkal képtelenség az élre törni.”
“Kockázatot kell vállalni annak érdekében, hogy feljebb kerüljön az ember, és mi ezt nem vagyoltunk rest megtenni. Számunkra, mint csapat számára még új, hogy ilyen magas szinten vagyunk, de folyamatosan tanulunk, és idővel egyre versenyképesebbek leszünk.”
Azt követően, hogy Heidfeld a múlt héten elmondta, csapata kezdi megtalálni a kezdeti problémák pontos, kiváltó okát, Rampf jelezte, abszolút optimistán várja a folytatást, és hiszi, hogy a BMW megoldást talál az összes eddig felmerült problémára.
“Mélyrehatóan tanulmányoztuk az első teszteken begyűjtött adatokat, és megtaláltuk azokat a területeket, ahol fejlődést tudunk elérni” – magyarázta. “Nem csak bizonyos elemeket, hanem a különböző területek közötti kapcsolatokat is meg kell vizsgálnunk.”
“Kétség sem férhet hozzá, hogy az F1.08 gyorsabb elődjénél, azonban nehezebb kihozni belőle a benne rejlő erőt. Jobban meg kell ismernünk az autót, még csak a kezdeti fázisban vagyunk. Azonban semmi kétségem afelől, hogy versenyképesek leszünk.”