A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen úgy gondolja, hogy csapata döntése, miszerint egy radikálisan új fejlesztésű autót épít az idei évre, már most kifizetődött, miután pilótái eddig két második helyet szereztek az első versenyeken.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen úgy gondolja, hogy csapata döntése, miszerint egy radikálisan új fejlesztésű autót épít az idei évre, már most kifizetődött, miután pilótái eddig két második helyet szereztek az első versenyeken.
Annak ellenére, hogy a német-svájci alakulat számára nem kezdődött túl fényesen a téli tesztidőszak – ugyanis problémák voltak a radikálisan új fejlesztésű autó egyensúlyával –, az első két versenyen fantasztikusan teljesített.
Egy héttel azután, hogy Nick Heidfeld megszerezte a második helyet a szezonnyitón Melbourne-ben, csapattársa, Robert Kubica is felállhatott a dobogó második fokára a Maláj Nagydíjon, mellyel egyértelművé vált, hogy a BMW lesz a Ferrari és a McLaren legnagyobb ellenfele a 2008-as idényben.
Theissen ismét hangsúlyozta, csapata elsődleges célja az, hogy megszerezze első futamgyőzelmét a Forma-1-ben, és úgy érzi, a kockázatos hozzáállás már most kifizetődött, miután pilótái kiválóan teljesítettek az első versenyeken.
“Célunk az, hogy közelebb kerüljünk az élen állókhoz, és megszerezzük első futamgyőzelmünket” – mondta Theissen. “Ezek igen ambiciózus célok, de ragaszkodunk hozzájuk. Az első két versenyen sikerült beleszólnunk az élen folyó küzdelembe. Mindkét alkalommal sikerült gyorsabbnak lennünk az egyik éllovasnál. Azonban ez még nem jelent semmit, továbbra sem bízhatjuk el magunkat.”
“Egyelőre még nem vagyunk egy szinten a Ferrarival és a McLaren-Mercedesszel. Viszont az elmúlt két versenyen mutatott teljesítményünk, mindenki számára ösztönző lehet. Dolgozóink is tudják, képesek vagyunk arra, hogy elérjük céljainkat.”
“Van még bennünk erő, nem hoztuk még ki magunkból a maximumot. A következő nagyobb előrelépést az európai futamok nyitóállomása, Barcelona hozhatja meg. Számunkra egy dolog világos: merész hozzáállásunk kifizetődött. Most már csak rajtunk múlik, hogy követni tudjuk-e azt az utat, amit elkezdtünk” – folytatta Theissen, aki dicsérő szavakkal illette a körülötte dolgozókat, amiért a kezdeti problémák ellenére is higgadtak maradtak.
“Ez volt első igazi próbatétel fiatal csapatunk számára. Az első tesztünk óta, amire a bemutató utáni napon Valenciában került sor, folyamatosan követtük előre kiírt programunkat, nem hátrálva meg a problémáktól. A begyűjtött adatokat és a versenyzők visszajelzéseit összehasonlítottuk, majd változtattunk a dolgokon, ami sikert hozott.”
“A következő hetekben nem csak az autó sebességén sikerült javítanunk, hanem megértettük, mi volt a probléma, és hogyan tudtunk fejlődést elérni. Így utólag visszatekintve, nagyon produktívak voltak azok a hetek. Az egész csapat dicséretet érdemel, amiért a hatalmas nyomás ellenére sem tört meg” – tette hozzá a német szakember.