Azt követően, hogy a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) meghibásodása miatt a múlt héten ki kellett üríteni a Red Bull Racing gyárát, az e heti tesztek nyitónapján a BMW egyik szerelője került veszélybe, ugyanis áramütés érte, mikor hozzáért az autóhoz.
Azt követően, hogy a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) meghibásodása miatt a múlt héten ki kellett üríteni a Red Bull Racing gyárát, az e heti tesztek nyitónapján a BMW egyik szerelője került veszélybe, ugyanis áramütés érte, mikor hozzáért az autóhoz.
A német-svájci alakulat az e heti tesztek nyitónapján tovább folytatta a jövő évtől bevezetésre kerülő KERS tesztelését.
A BMW Sauber tesztpilótája, Christian Klien már reggel megkezdte a munkát a módosított F1.08-as modellel, ami már a 2009-es aerodinamikai csomaggal volt felszerelve, és tartalmazta az energiatároló rendszer egy kezdetleges változatát.
Az osztrák pilóta összesen három bemelegítő kört teljesített a délelőtt folyamán, majd visszatért a boxba. Miután megállt a boxutcában, a szerelők – ahogy azt szokták – körbeállták, hogy az autót betolják a garázsba. Azonban az első szerelő, aki hozzáért a karosszériához, hatalmasat eset, ugyanis áramütést kapott.
A csapattársak azonnal a segítségére siettek, és felállítottak. A szerelő saját lábán hagyta el a helyszínt, azonban a pályán található orvosi központba szállították további kivizsgálásra, melyek eredményei kimutatták, nem esett komolyabb baja.
Klien azóta nem hajtott pályára, és vélhetően addig nem is fog, míg a csapat ki nem deríti, mi okozta a problémát.
“Miközben a jerezi tesztek első napján a KERS rendszerrel felszerelt autót teszteltük, történt egy incidens, mikor az autó visszatért a boxutcába. Az egyik szerelő hozzáért a karosszériához, és elektrosokkot kapott” – mondta a csapat szóvivője az eset után.
“Enyhén megsérült a bal keze, és néhány horzsolást is összeszedett. Azt követően, hogy az orvosi központban ellátták, visszatérhetett a tesztcsapathoz. Jelenleg is vizsgáljuk, mi okozhatta a balesetet.”
Mindez nem egészen egy héttel azután történt, hogy a Red Bull Racing gyárának egyik szárnyát ki kellett üríteni, mert a tesztelés alatt álló KERS akkumulátora a hűtőfolyadékban felrobbant, és füsttel árasztotta el a helységet.