A Forma-1-ben egyedüli beszállítóként tevékenykedő Bridgestone cégóriás megerősítette, hogy jelenleg is elemzi azokat az adatokat, melyeket az új esőgumikról gyűjtött be még a múlt heti jerezi tesztprogramon, ahol a japán cégóriás először vitte pályára az új designt.
A Forma-1-ben egyedüli beszállítóként tevékenykedő Bridgestone cégóriás megerősítette, hogy jelenleg is elemzi azokat az adatokat, melyeket az új esőgumikról gyűjtött be még a múlt heti jerezi tesztprogramon, ahol a japán cégóriás először vitte pályára az új designt.
A csapatok még a tavalyi évben szólították fel a Bridgestone-t arra, hogy alkosson meg egy olyan esőgumit, ami mind összetételében, mind felületi mintázatában a jelenleg is használt extrém eső-, és az intermediate gumi keveréke.
Bár a japán cég nem erősítette meg, hogy hányan próbálták ki az új gumikat a teszt esős szakaszában, a szóvivő elmondta, a begyűjtött adatokat jelenleg is vizsgálják, hogy eldönthessék, folytatják-e a fejlesztést.
A Bridgestone Motorsport fejlesztési vezetője, Hirohide Hamashima még a múlt héten elmondta, hogy személy szerint jobban preferálja a kétfajta esőgumi használatát, és a csapatok is kezdik belátni annak vitathatatlan előnyeit.
“Kétfajta esőgumit preferálunk, mert az nagyobb biztonságot jelen” – mondta a szakember még szeptember elején. “Csakis azért fejlesztettünk ki egy új abroncsot, mert azt a csapatok kérvényezték. Azonban mára már más a véleményük. Nem akarnak csak egy esőgumit.”
“A tavalyi nürburgringi futam után került előtérbe ez a téma, mikor egyesek normál, mások pedig extrém esőgumit használtak. A Force India vezette a versenyt a piros zászló után, és talán ez volt az oka, legalábbis szerintem.”