A Bridgestone még nem döntött a jövő évi gumikról

A Bridgestone technikai menedzsere, Tetsuro Kobayashi az e heti tesztek után elmondta, a japán cég egyelőre még nem véglegesítette, milyen összetételű gumikkal látja el a csapatokat az egyes versenyeken a következő idényben.

A Bridgestone technikai menedzsere, Tetsuro Kobayashi az e heti tesztek után elmondta, a japán cég egyelőre még nem véglegesítette, milyen összetételű gumikkal látja el a csapatokat az egyes versenyeken a következő idényben.

A Toyota kivételével az mezőny összes csapata elutazott Barcelonába, ahol kezdetét vette az első 2008/2009-es téli tesztprogram. A résztvevők kivétel nélkül kipróbálták a Bridgestone új fejlesztésű slick abroncsait, hogy szokjanak a jövő évi termékekhez.

A Bridgestone szakembere elmondta, még rengeteg dolguk lesz, hogy tiszta képet kapjanak arról, mely gumikkal küldjék pályára a csapatokat az egyes futamokon.

“Még csak az adatgyűjtés fázisában vagyunk, így még időbe telik, míg eldöntjük, milyen összetételű abroncsokat szállítsunk az egyes futamokra” – mondta Kobayashi.

“Továbbra is kétfajta keveréket viszünk magunkkal a versenyekre, azonban nagyon keményen dolgoztunk azon, hogy két olyan keveréket alkossunk, amik között nagyobb a különbség, mint a 2008-as szezonban volt.”

“A keményebb keverék jóval egyenletesebb, azonban a kezdeti köridőket tekintve elmarad a lágyabbtól, amely hosszú távon veszít a teljesítményéből. Bízunk abban, hogy ez komoly kihívást jelent majd a csapatoknak, és számos stratégiái lehetőséget biztosít számukra, mellyel még érdekesebbé válhatnak majd a versenyek.”

Bár a teszten nem volt különösebb probléma a gumikkal, több versenyző arra panaszkodott, hogy nehezen lehet üzemi hőfokra hevíteni az új abroncsokat.

“Már voltak a birtokunkban adatok a korábbi slick gumis tesztekről, így ezekre az adatokra építhettünk ezen a teszten, ahol a csapatoknak lehetőségük nyílt arra, hogy kikísérletezzék, milyen módon tudják a legjobban és leghatékonyabban használni az abroncsokat” – magyarázta a japán szakember.

“Igen hideg volt Barcelonában, így a csapatoknak nem volt egyszerű megfelelő hőmérsékletre hevíteni a gumikat, különösen a keményebb keverékeket. Rengeteg adatot sikerült begyűjtenünk a három nap alatt, melyeket most analizálni fogunk.”

“Azonban nem lesz egyszerű a dolgunk, hiszen a három nap alatt többféle autó pályára gördült: jelenlegi versenygépek, 2009-es leszorító erő szintet szimuláló modellek, és olyan járgányok, amelyek már a teljes 2009-es csomaggal voltak felszerelve. Továbbá voltak olyan autók is, melyekben már helyet kapott a KERS rendszer, ami még fejlesztés alatt áll.”

A Bridgestone egyelőre még nem döntött arról, milyen jelöléssel különbözteti majd meg egymástól a különböző keverékeket.

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS