A Bridgestone még nem döntött az esőgumikról

A Forma-1-ben egyedüli beszállítóként tevékenykedő Bridgestone cégóriás vezetése megerősítette, egyelőre még nem döntött arról, hogy más versenyen is beveti-e a Monte-Carlói Nagydíjra fejlesztett, a többinél nagyobb tapadást biztosító esőgumijait.

A Forma-1-ben egyedüli beszállítóként tevékenykedő Bridgestone cégóriás vezetése megerősítette, egyelőre még nem döntött arról, hogy más versenyen is beveti-e a Monte-Carlói Nagydíjra fejlesztett, a többinél nagyobb tapadást biztosító esőgumijait.

Az izgalmak fokozása és az előzések számának növelése érdekében, az irányító testület az idei évben csökkentette az autók leszorító erejét, amivel értelemszerűen a tapadás is csökkent, vagyis csökkent volna, ha nem tértek volna vissza a nagyobb futófelületű slick gumik.

Igen ám, de az eső-, illetve az extrém esőgumik nem változtak, ugyanazokat használják majd a csapatok, mint tavaly.

Ez pedig sokak szerint helytelen, ugyanis a vizes pályán jóval kisebb az új autók tapadása, mint elődeiké volt a tavalyi évben. Mindezt a pilóták meg is tapasztalhatták a héten megrendezett jerezi teszten, ahol arra panaszkodtak, hogy a vizes pályán nagyon nehéz irányításuk alatt tartani az új autókat.

A Bridgestone technikai menedzsere, Tetsuro Kobayashi bevallotta, ahogy azt eddig is tették, idén is csak a Monte-Carlói Nagydíjon tervezik más összetételű esőgumik bevetését, ami nagyobb tapadást biztosít az utcai ringen.

A japán szakember viszont hozzátette, még az sem kizárt, hogy néhány másik gyors pályán is a csapatok rendelkezésére bocsájtják a monacói esőgumikat, hogy azzal megkönnyítsék a pilóták dolgát az esőben.

“Már tradicionálisan más összetételű esőgumit használunk Monacóban, ahol nagyobb tapadás szükséges a sima felületű burkolat miatt” – mondta Kobayashi. “Az idei évben is kifejlesztettünk egy új esőgumit a Monacói Nagydíjra, és jelenleg is azt vizsgáljuk, hogy vajon elég tartós-e ahhoz, hogy más pályákon is bevessük a nagyobb tapadás érdekében.”

Kobayashi azonban figyelmeztetett, az idei évben életbe lépett technikai szabályok miatt a pilótáknak hozzá kell szokniuk ahhoz, hogy jóval kisebb lesz autójuk tapadása az esőben, mint az elmúlt években.

“A 2009-es technikai szabályok úgy lettek kitalálva, hogy csökkentsék az autók leszorító erejét” – magyarázta. “Azonban a száraz pályán, az aerodinamikai megszorítások miatt lecsökkent tapadást valamelyest kompenzálják a nagyobb futófelületű slick gumik.”

“Esőben viszont más a helyzet, hiszen míg az aerodinamika ugyanaz, a gumik összetétele nem változott 2008 óta, ami azt is jelenti egyben, hogy az általános tapadás sokkal kisebb esőben, mint korábban volt, így a pilótáknak ehhez kell igazítaniuk vezetési stílusukat.”

Az e heti tesztprogramon a csapatok mind a négy száraz aszfaltra alkalmatos gumit kipróbálhatták, továbbá egyesek már a 2010-es idényre fejlesztett abroncsokkal is megtették első köreiket.

Kobayashi ugyan elmondta, hogy az esőzések és az erős szél szinte lehetetlenné tette a termékek összehasonlítását, úgy gondolja, a csapatok kezdik egyre jobban megérteni a slick abroncsokat.

“Most sem tudtunk sok adatot begyűjteni, és az összehasonlító teszteket sem volt könnyű elvégezni a hőmérsékletingadozás, az eső, és az erős szél miatt” – mondta. “Mivel elég sokféle gumit kipróbáltunk, rengeteg volt a dolgunk, azonban nem láttunk különösebb problémákat eddig.”

“A csapatok tisztában vannak azzal, hogy a drasztikus szabálymódosítások miatt időbe telik majd, míg kihozzák a maximumot a gumikból, viszont már most komoly előrelépést láthattunk” – tette hozzá Kobayashi.

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS