Azt követően, hogy Kanadában a gumik játszották a főszerepet, a Bridgestone úgy gondolja, hogy nem lesz olyan drámai a gumihelyzet a jövő hétvégi futamnak helyet adó Valenciában, ugyanis a spanyol ring burkolata és karakterisztikája nem eszi annyira az abroncsokat.
Azt követően, hogy Kanadában a gumik játszották a főszerepet, a Bridgestone úgy gondolja, hogy nem lesz olyan drámai a gumihelyzet a jövő hétvégi futamnak helyet adó Valenciában, ugyanis a spanyol ring burkolata és karakterisztikája nem eszi annyira az abroncsokat.
Bár a japán cégóriás ugyanazokat a szuperlágy és közepes keverékű gumikat viszi magával Valenciába, mint Montrealba, nem számít hasonló káoszra, ugyanis elmondása szerint a spanyol pálya sokkal kíméletesebben bánik a gumikkal.
Kanadában komoly fejtörést okoztak a gumik a csapatoknak, hiszen a vártnál alacsonyabb volt a hőmérséklet, és a montreali ring sima burkolata miatt kicsi volt a tapadás, és nagyon nehéz volt üzemi hőfokra hevíteni az abroncsokat.
Valenciában azonban nem csak hogy melegebb lesz, de a pálya burkolata sokkal durvább, így a szakemberek szerint nem lesz probléma a gumik felmelegítésével, és minden bizonnyal visszaáll a régi rend, és mindenki egy kiállással teljesítheti a versenyt.
„A pálya vonalvezetése, és burkolata sokkal agresszívebb a gumikra nézve, mint a montreali, így nem számítunk arra, hogy a csapatoknak hasonlóan nehéz dolguk lenne kihozni a maximumot a közepes és a szuperlágy gumikból, mint Kanadában” – mondta a Bridgestone gumifejlesztési részlegének vezetője, Hirohide Hamashima.
„Az idei Európa Nagydíj júniusban kerül megrendezésre, nem úgy, mint az első kettő, ami augusztusban volt Valenciában, bár nem számítunk arra, hogy az időpontváltozás miatt radikálisan más lenne az időjárás.”