A Bridgestone vezetése bízik benne, hogy vadonatúj keverékű abroncsai, illetve a melegebb aszfalt megoldja a felmelegítési problémákat, mikor a jövő hónapban tovább folytatják a slick gumik tesztelését Barcelonában.
A Bridgestone vezetése bízik benne, hogy vadonatúj keverékű abroncsai, illetve a melegebb aszfalt megoldja a felmelegítési problémákat, mikor a jövő hónapban tovább folytatják a slick gumik tesztelését Barcelonában.
A japán nagyvállalat már tavaly decemberben kipróbálta a slick gumikat Jerezben, és újabb tesztekre készül az idei évben, ugyanis ha minden a tervek szerint halad, akkor már a 2009-es idénytől visszatérhetnek a sima felületű abroncsok a Forma-1-be.
Bár a versenyzők elégedettek voltak az első teszten látottakkal, sokan aggodalmukat fejezték ki azzal kapcsolatban, hogy a gumimelegítők használata nélkül túlságosan széles skálán mozog az abroncsok hőmérséklete (a boxból való kihajtáskor jóval hidegebbek a gumik, mint egy gyorskör megtétele után), ami veszélyes lehet.
“Aggódom az autók hőmérsékletkülönbsége miatt, ami különösen az időmérő edzésen lehet hatalmas” – mondta Coulthard még decemberben az Autosportnak adott nyilatkozatában.
“Több versenyzővel is beszéltem, és mindenki osztja a véleményem, miszerint a kerékmelegítők nélkül hatalmas lehet a különbség a boxból kihajtó autón és a már gyorskörön lévő versenygépen lévő abroncsok hőmérséklete között. Ez pedig óriási sebességkülönbséget eredményezhet.”
Mindezekre reagálva, a Bridgestone vezetése megerősítette, hogy három különböző gumikeverékkel készül az április 14. és 17. között megrendezésre kerülő barcelonai tesztprogramra.
“Jelenleg is a keverékpalettán gondolkodunk” – mondta Hirohide Hamashima, a Bridgestone Motorsport gumifejlesztési osztályának vezetője. “Meg szeretnénk vizsgálni a melegítési problémát, mert a télen gondok voltak vele, és több versenyző is aggodalmát fejezte ki emiatt.”
“Túl sok időbe telik, míg elérik üzemi hőfokukat az abroncsok, és nincs meg a megfelelő egyensúly, hiszen a hátsó gumik előbb felmelegednek. Két-három kör után az első abroncsok még hidegek, míg a hátsók már forróak, ami miatt nehézkessé válik a vezetés.”
Annak ellenére, hogy a 2009-es gumiszabályok egyelőre még nem tisztázottak, Hamashima úgy gondolja, hogy a Bridgestone négyféle gumikeveréket kínál majd a csapatok számára a teljes szezonban.