Boxutcai információk szerint nem kizárt, hogy a jövőben is a Bridgestone látja majd el gumikkal a mezőnyt a Forma-1-ben, ugyanis a japán cég vezetése tárgyalásokat folytat az F1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone-nal, aki készen áll fizetni az abroncsokért.
Boxutcai információk szerint nem kizárt, hogy a jövőben is a Bridgestone látja majd el gumikkal a mezőnyt a Forma-1-ben, ugyanis a japán cég vezetése tárgyalásokat folytat az F1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone-nal, aki készen áll fizetni az abroncsokért.
A Bridgestone már korábban kijelentette, hogy nem hosszabbítja meg év végén lejáró szerződését, és az idei szezon végén elhatja a sportágat, így az irányító testület gőzerővel keresi a japán cég utódját.
Jelenleg hárman opció létezik: a Pirelli, a Michelin, illetve a Cooper Avon. Igen ám, de a hétvégén a Bridgestone Europe új igazgatója látogatást tett a paddock-ban, és találkozott Ecclestone-nal, valamint a csapatok képviselőivel a katalán ringen.
Bár nagy valószínűséggel a Bridgestone nem változtatja meg véleményét, és közvetlenül nem szállít gumikat a csapatoknak, nem kizárt, hogy egy bizonyos összegért hajlandó továbbra is gyártani forma-1-es abroncsokat.
Bár a csapatok, főleg a kiscsapatok ódzkodnak attól, hogy fizessenek a gumikért, hiszen ez a költség nem volt benne eredeti büdzséjükben, a konstrukció mégis életképes lehet, ugyanis Ecclestone hajlandó lenne fizetni a japánok termékeiért, amiket utána más gumigyártónak adna tovább, így a vevő saját néven teríthetné az abroncsokat, írja James Allen a blogján.
A McLaren csapatfőnöke, és egyben a FOTA elnöke, Martin Whitmarsh is találkozott a Bridgestone vezetőivel, és támogatja a japán cég maradását.
„A Bridgestone kiváló munkát végzett a Forma-1-ben, és ha sikerülne meggyőznünk őket arról, hogy maradjanak, az kiváló lenne” – mondta a szakember, aki szerint nagyon kockázatos lenne egy új beszállítóra váltani, különösen úgy, hogy a szezonközi teszttilalom miatt lehetőségük sem lenne kipróbálni és tesztelni az abroncsokat.
„Van néhány lehetőség, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy a Forma-1 egy komoly kihívást tartogató környezet, és óvatosnak kell lennünk az újoncokkal, hogy minimálisra csökkentsük a kockázatot. Biztonságos, és kontrollált gumikra van szükségünk.”
Amennyiben a Bridgestone elzárkózik minden lehetőségtől, a csapatok minden bizonnyal a Michelint fogják választani, hiszen a franciák 2006-ban még jelen voltak a királykategóriában, és minden olyan tudással, berendezéssel rendelkeznek, ami segítheti a résztvevőket az átállásban.
A francia cégóriás azt is megerősítette, hogy hajlandó lenne a következő két, átmeneti évben 13 colos gumikat szállítani a csapatoknak, és csak azután áttérni a 18-as abroncsokra, amik sokkal közelebb vannak az utcai autóknál használt termékekhez.
A Michelin a hírek szerint eredetileg évi 3 millió euróért adta volna a gumikat, ám ezt az összeget az utóbbi hetekben felére csökkentette, jóllehet ezzel egy időben a leszállított abroncsok száma is csökkent.
A Pirelli legutóbb a ’90-es években volt jelen a Forma-1-ben, így csak kevés hasznos adat áll a rendelkezésére, hiszen akkoriban teljesen mások voltak az abroncsok. Az olasz cég azonban hajlandó lenne egyedüli beszállítóként is jelen lenni a sportágban, amit egyébként Whitmarsh is támogat.
„A versengés minden formáját szeretjük, de észben kell tartanunk, hogy ez növeli-e a költségeket” – mondta. „Legutóbb, mikor gumiháború volt, az nagyon megemelte a költségeket.”
„Figyelnünk kell arra, hogy megtartsuk ezt a létszámot, és sok kicsapat nincs felkészülve egy esetleges gumiháborúra, illetve annak extra költségeire.”
A csapatok legkésőbb a jövő hétvégi Monacói Nagydíjon már tudni szeretnék, hogy ki látja el őket gumikkal a következő idényben, hiszen a jövő évi versenygépek tervezése, illetve fejlesztése már megkezdődött.