Friss hírek

A Cosworth nem győzi behozni lemaradását

Bár korábban úgy volt, mentességet élvez majd a fordulatszám korlátozás alól, a Cosworth mégis arra kényszerül, hogy lefojtsa 2006-os motorjait, így minden eddiginél keményebben kell dolgoznia, hogy ne szerepeljen le az F1-ben.

Bár korábban úgy volt, mentességet élvez majd a fordulatszám korlátozás alól, a Cosworth mégis arra kényszerül, hogy lefojtsa 2006-os motorjait, így minden eddiginél keményebben kell dolgoznia, hogy ne szerepeljen le az F1-ben.

A brit bázisú motorgyártó lesz az egységes erőforrások beszállítója, és ő látja majd el a három új csapatot a jövő évtől a Forma-1-ben, miután megnyerte az FIA által kiírt pályázatot még a tavalyi esztendőben.

A Cosworth legutóbb 2006-ban volt jelen a királykategóriában, akkor a Williams istállót látta el erőforrásaival, ám azóta semmit nem fejlesztett V10-es egységein, amik így nem meglepő módon sokkal elavultabbak, mint a jelenlegi motorok.

Hirdetés
 

Az FIA elnöke, Max Mosley azt szerette volna, hogy a Cosworth-ra ne vonatkozzon a 18.000-es fordulatszám korlátozás, ugyanis a cégnek “sem elég ideje, sem elég erőforrása nincsen ahhoz, hogy átdolgozza motorjait”.

Nem is beszélve arról, hogy a rosszabb fogyasztással járó többletsúly miatt még úgy is hátrányban lennének a régi egységek, hogy 20.000-es fordulatszámon pörögnének.

A FOTA azonban ezt nem nézte jó szemmel, így szembeszállt az irányító testülettel, és sikerült elérnie, hogy mindenkire azonos motorkorlátozások vonatkozzanak.

Emiatt pedig a Cosworth-nak még keményebben kell dolgoznia, hogy behozza három éves lemaradását a fejlesztések terén, mert egy ilyen nagy múlttal rendelkező cég nyilván nem azért kíván visszatérni a Forma-1-be, hogy azonnal lebőgjön.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!