Az FIA hivatalosan is megerősítette, hogy a Red Bull Racing, a Ferrari, és a McLaren autói is átmentek az új, szigorított fenéklemez teszten, melyet a hétvégi Olasz Nagydíjtól vezettek be a flexibilis első szárnyak kiszűrésének érdekében.
Az FIA hivatalosan is megerősítette, hogy a Red Bull Racing, a Ferrari, és a McLaren autói is átmentek az új, szigorított fenéklemez teszten, melyet a hétvégi Olasz Nagydíjtól vezettek be a flexibilis első szárnyak kiszűrésének érdekében.
Azt követően, hogy a riválisok arra gyanakodtak, hogy a Red Bull és a Ferrari valamilyen módon kijátssza a szabályokat, és vagy flexibilis karosszériaelemeivel, vagy pedig meghajló csúszólemezével alacsonyabb pozícióba tudja hozni az első szárnyakat, az FIA több technikai szabályon is változtatott, illetve szigorúbb teszteket vezetett be az elmúlt két versenyen.
|
Belgiumban már szigorúbban tesztelték az első szárnyak hajlékonyságát, a hétvégén pedig új tesztmódszereket vezettek be a fenéklemezre, illetve módosítottak a csúszólemez felépítését előíró szabályokon.
A csapatok többsége jelezte, hogy módosítania kell fenéklemezén, hogy gond nélkül átmenjen a teszteken, ám mindenki fogadkozott, hogy ez nem lesz kihatással a teljesítményére.
Az FIA az egyik McLarent már a pénteki szabadedzések után megvizsgálta, míg Jenson Button McLarenjét, Mark Webber Red Bullját, és Fernando Alonso Ferrariját pedig a szombati időmérő után vette górcső alá.
Az FIA megerősítette, hogy az autókkal mindent rendben talált, azok kivétel nélkül átmentek az új, szigorított teszteken, és a riválisoktól sem érkezett panasz, így minden a legnagyobb rendben van az autókkal.