Friss hírek

A csapatok bojkottálhatják az ECU bevezetését

A Nemzetközi Automobil Szövetség felülvizsgálhatja és akár változtathat is a jövő évben bevezetésre kerülő egységesített elektronikai rendszeren (ECU), miután több vezető csapat képviselője is aggodalmát fejezte ki az új rendszer miatt.

A Nemzetközi Automobil Szövetség felülvizsgálhatja és akár változtathat is a jövő évben bevezetésre kerülő egységesített elektronikai rendszeren (ECU), miután több vezető csapat képviselője is aggodalmát fejezte ki az új rendszer miatt.

A 2008-as idénytől egységes elektronika kerül a Forma-1-es autókba, melyet a tavalyi évben kiírt tender győztese, a McLaren Electronic System (MES) szállít a csapatoknak. Azonban a kezdeti tesztek nem hoztak sikert, és a csapatok már fel is vették a kapcsolatot az irányító testülettel, hogy hangot adjanak nemtetszésüknek.

Az Autosport értesülései szerint a csapatvezetők szombat délelőtt megbeszélést tartottak ez ügyben Isztambulban, ahol átbeszélték a teendőket. Néhány csapat rengeteget küszködött azzal, hogy az új rendszert megfelelően hozzáillessze motorjához, míg egy élcsapat arról számolt be, hogy még csak el sem tudta indítani motorját az egységesített elektronikai rendszerrel.

Hirdetés
 

A Ferrari is kritikus szavakkal illette az új egységet, és elmondta, az ECU és a benne lévő szoftver használatával nem volt biztonságos versenyautójuk, mikor először tesztelték azt a pályán a kipörgés gátló nélkül.

“Komoly aggályaink vannak a jövő évben bevezetésre kerülő MES rendszerrel kapcsolatban” – mondta a Ferrari motorfelelőse, Gilles Simon. “Biztonsági problémáink vannak, amelyeket már meg is osztottunk a FIA-val. Azonban keményen dolgozunk a rendszeren, hogy minden problémát megoldjunk, mert természetesen nem szeretnénk veszélybe sodorni versenyzőinket.”

A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen is aggodalmát fejezte ki a kialakult helyzet miatt, és ő is felkereste már a szövetséget, hogy hangot adjon félelmeinek és nemtetszésének.

“Vannak kérdéseink. Azt nem tudom megerősíteni, mely csapatok tapasztaltak hasonlókat a pályán, de nálunk is voltak gondok, mikor először teszteltük a rendszert” – magyarázta a szakember. “Tisztában vagyunk azzal, hogy a FIA is rajta van a témán, éppen ezért készen állunk adatokat szolgáltatni a szövetségnek, hogy mielőbb megoldhassuk a felmerült problémákat. Rengeteget kell még dolgozni a szoftver részén, ha azt akarjuk, hogy elkészüljön a téli tesztidőszakig.”

Bár sokan aggódnak az új rendszer bevezetése miatt, a Honda Racing ügyvezetője, Nick Fry megerősítette, csapata jól halad a fejlesztésekkel, és eddig nem voltak komoly gondjai az új egységgel.

“Hallottuk, hogy sokan panaszkodnak az új rendszer miatt, nekünk eddig nem voltak problémáink vele, és úgy gondoljuk, hogy a szabályok, azok szabályok” – mondta Fry az Autosportnak. “Az egységes elektronika bevezetésének, és a kipörgés gátló betiltásának megvan az oka. Hallottam, hogy sokan a biztonságra panaszkodnak, de nálunk nincs ilyen gond.”

Az elmúlt két év világbajnok csapata, a Renault azt tervezi, hogy a jövő héten Monzában fogja először tesztelni az egységes elektronikai rendszert. További megbeszélések pedig a következő verseny helyszínén, Monzában várhatók az ügyben.

Az F1vilag.hu úgy tudja, az élcsapatok csak azért panaszkodnak az új rendszerre, mert azt a McLarennel is kapcsolatban álló cég szállítja nekik, és teljesen érthető módon nem akarják, hogy riválisaikhoz kerülhessenek legtitkosabb adataik.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!