A csapatok készek aláírni az új Concorde Egyezményt

A forma-1-es csapatok szövetségének (FOTA) elnöke, Luca di Montezemolo kijelentette, az összes csapat és nagyvállalat készen áll arra, hogy akár még az idei szezon kezdete előtt aláírja a sport működését leíró új Concorde Egyezményt.

A forma-1-es csapatok szövetségének (FOTA) elnöke, Luca di Montezemolo kijelentette, az összes csapat és nagyvállalat készen áll arra, hogy akár még az idei szezon kezdete előtt aláírja a sport működését leíró új Concorde Egyezményt.

A csapatok már a jelenleg is érvényben lévő egyezmény lejártának határidejét is kitolták, hogy legyen elég idejük véglegesíteni a 2012-ig szóló új dokumentumot, aminek aláírása már a tavalyi év óta húzódik.

A Ferrari elnöke, di Montezemolo azonban a FOTA csütörtöki sajtókonferenciáján elmondta, hamarosan rendeződnek a dolgok, és mindannyian aláírhatják az új Concorde Egyezményt.

“Még nem kaptam meg minden csapattól és nagyvállalattól az írásos megerősítést, de ahogy azt mindenki tudja, napi kapcsolatban vagyok kollégáimmal, és most a Fiat elnökeként beszélek, és azt akarom mondani, hogy az összes autógyártó felkészült a belépésre, illetve arra, hogy elkötelezze magát az új Concorde Egyezmény mellett, amely a 2012-es idény végéig szól” – mondta di Montezemolo.

“Már folyamatban vannak a dolgok, tárgyalásban állunk a FOM illetékeseivel, hogy megoldást találjunk az utolsó problémákra. Bízom benne, és hiszem, hogy még szezonnyitó, sőt március 18-a előtt aláírhatjuk az új Concorde Egyezményt.”

A napokban felreppent a hír, miszerint a Renault elhagyhatja a Forma-1-gyet, ha a költségek csökkenése mellett, nem nőnek meg drasztikusan a jogdíjakból befolyó bevételek.

Di Montezemolo azonban nem tulajdonít ennek különösebb jelentőséget, mert úgy érzi, hogy a Renault ügyvezetője, Patrick Pelata szavait félreértették, és a média felnagyította.

“Úgy gondolom, hogy amit mondott, az pontosan ugyanaz, amiről a Renault elnökével néhány hete már beszéltem” – mondta a szakember. “Teljes mértékben osztjuk azt az álláspontot, miszerint ahhoz, hogy megtartsuk a csapatokat a Forma-1-ben, egy megfelelő egyensúlyt kell teremtenünk a költségek és a bevételek között. Efelől semmi kétség.”

“Úgy gondolom, és nem győzöm hangsúlyozni, hogy komolyan vettük, mikor egy évvel ezelőtt Max Mosley azt mondta: srácok, fontos, hogy figyeljünk a költségekre. Nagyon keményen dolgoztunk ezen az elmúlt időben, és úgy próbáltuk csökkenteni a kiadásokat, hogy mellette megtartsuk a Forma-1 értékeit.”

A Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore szintén cáfolta azon híreszteléseket, melyek szerint a francia nagyvállalat távozását fontolgatná.

“Úgy gondolom, hogy a Renault-nál töltött első napom óta komolyan aggódom a költségek miatt” – mondta az olasz szakember. “Ami a FOTA közbenjárásával végbemegy, pontosan az, amit a Renault látni szeretne a Forma-1-ben. Mr. (Carlos) Ghosn korábban megerősítette, ha hatékonyabb lesz a Forma-1, akkor 2012-ig biztosan maradunk, a többiekkel egyetemben.”

“Amit Mr. Pelata mondott, teljesen normális, hiszen egyensúlyt kell teremtenünk a költségek és a bevételek között. Nem hiszem, hogy bármi különleges lenne abban, amit mondott.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Lépj be a paddockba! Ez történik Barcelonában!