Friss hírek

A csapatok miatt van bizonytalanság a Forma-1-ben

Az FIA hétfői közleményében elárulta, hogy a múlt héten nagyon közel jártak a békekötéshez, sőt igazából meg is egyeztek a vitatott ügyekben, ám egyes csapatok szándékosan hátráltatják őket, és mindent megtesznek azért, hogy ne álljon vissza a rend a Forma-1-ben.

Az FIA hétfői közleményében elárulta, hogy a múlt héten nagyon közel jártak a békekötéshez, sőt igazából meg is egyeztek a vitatott ügyekben, ám egyes csapatok szándékosan hátráltatják őket, és mindent megtesznek azért, hogy ne álljon vissza a rend a Forma-1-ben.

Az FIA elnöke, Max Mosley múlt héten csütörtökön – egy nappal a nevezési lista nyilvánosságra hozatala előtt – összeült a csapatok szövetségének (FOTA) tagjaival, hogy az utolsó pillanatban megoldást találjon velük a kialakult helyzetre.

A találkozóra Londonban került sor, ahol a csapatokat Ross Brawn (Brawn GP), John Howett (Toyota), Stefano Domenicali (Ferrari), Christian Horner (Red Bull), és Simone Perillo (FOTA) képviselte.

A megbeszélés után egyik fél sem adott ki hivatalos közleményt a történtekről, ám egyes csapatoktól olyan hírek szivárogtak ki, melyek szerint nem jártak eredménnyel, és egyetlen kérdésben sem sikerült egyezségre jutniuk a feleknek – ami az FIA szerint nem igaz.

“Az FIA úgy értékelte, hogy egy konstruktív megbeszélésen vett részt, ami számos vitás kérdésben egyezséget hozott” – állt az irányító testület hétfői közleményében.

“Az FIA éppen ezért megdöbbenéssel konstatálta, hogy a FOTA egyes tagjai, akik egyébként részt sem vettek a megbeszélésen, valótlanul azt állították, hogy semmiben sem született egyezség, és az ülés csupán időpocsékolás volt.”

“Teljesen egyértelmű, hogy a FOTA-n belül van egy mag, amely mindenáron meg akarja akadályozni azt, hogy egyezség szülessen, mit sem törődve azzal, hogy ezzel mennyit árt a Forma-1-nek.”

Az irányító testület még ennél is tovább ment, és megerősítette, hogy lényegében megegyeztek a legfontosabb kérdésekben, ám végül nem sikerült learatniuk a kemény munka és egyeztetés gyümölcsét, mert vannak rendbontók a FOTA-n belül.

“A találkozó során a FOTA tudomásul vette, hogy az FIA az új csapatok bevonásával szeretné megtartani a bajnokság vitalitását és hosszú távú gazdasági fenntarthatóságát” – olvasható az FIA közleményében.

“Megegyezés született a 2010-es technikai szabályokban, miszerint a jelenlegi csapatok több sarkalatos területen segítséget nyújtanak az újoncoknak.”

“Abban is egyetértés volt, hogy a FOTA és az FIA céljai a költségcsökkentés terén nagyon közel állnak egymáshoz. Megegyezés született, hogy a felek pénzügyi szakértők bevonásával, a lehető legkorábban összeülnek, hogy véglegesítsék a részleteket.”

“Az FIA továbbá azt javasolta, hogy a vitatott kormányzási és a stabilitási problémákat úgy lehetne megoldani a legjobban, ha meghosszabbítanák az 1998-as Concorde Egyezményt egészen 2014-ig, amivel el lehetne kerülni az új egyezmény előkészítésével járó hosszas tárgyalásokat.”

Az FIA úgy tűnik, valóban megpróbált kompromisszumot kötni a csapatokkal, és engedni bizonyos kérdésekben. A csapatok korábban kijelentették, hogy csak abban az esetben indulnak jövőre, amennyiben az általuk is jóváhagyott szabályok kerülnek bevezetésre, és aláírásra kerül az új Concorde Egyezmény, ami biztosítja az átlátható kormányzást és a stabilitást.

Bár az irányító testület egyértelműen azzal vádolja a FOTA egyes tagjait, hogy szándékosan hátráltatják a megbeszéléseket, és mindent megtesznek azért, hogy ne jussanak egyezségre a felek, a csapatok szövetsége egyelőre nem kíván reagálni az FIA közleményére.

“A FOTA nem kívánja kommentálni az FIA június 15-i közleményében foglaltakat, és belefolyni egy véget nem érő közleményfolyamba, ami csak összekuszálja a szálakat, és nem segíti a tárgyalásokat” – mondta a FOTA sajtóreferense.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!