A „dühös” Gasly közel egy órán át vitázott az F1-es versenyigazgatókkal a Hungaroringen - F1VILÁG.HU

A „dühös” Gasly közel egy órán át vitázott az F1-es versenyigazgatókkal a Hungaroringen

HIRDETÉS
Hosszasan értekezett Niels Wittich és Eduardo Freitas versenyigazgatókkal a Forma-1-es Magyar Nagydíj délelőttjén az AlphaTauri versenyzője, Pierre Gasly, a francia pilóta ugyanis még mindig dühös amiatt, hogy az időmérő edzésen a pálya állítólagos kiszélesítése miatt törölték legjobb köridejét.
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 28: Pierre Gasly of Scuderia AlphaTauri and France during media interviews during previews ahead of the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 28, 2022 in Budapest, Hungary. (Photo by Peter Fox/Getty Images)

A francia pilóta az incidens miatt csak a 19. pozícióban végzett a kvalifikáción, nem jutott tehát a Q2-be, csapata pedig úgy döntött, a történtek után kicseréli a V6-os erőforrást a francia pilóta autójában, így Gasly végül a bokszból rajtolt a Hungaroringen. Legjobb időmérős körét azért törölték, mert a pálya 5-ös kanyarjában állítólag túl szélesen fordult, a fiatal pilóta azonban továbbra is úgy gondolja, nem feltétlenül így történt.

„Még mindig elég dühös vagyok emiatt” – mondta a francia pilóta. „Mert az alapján, amit én láttam, az általam látott emailek alapján nagyon vitatható, hogy a pályán voltam-e, vagy sem. Hasonló dolog történt Yukival [Tsunoda] és Checóval [Perez] is, és a belső kamerás felvételek alapján egyértelműen a pályán voltak. De ez van.”

„Mivel a mezőny végéről rajtoltunk, örömmel próbáltam megérteni egy kicsit jobban a csomagunkat, mert jelenleg tudjuk, hogy nem nyújtunk olyan teljesítményt, mint kellene. Még most sem az igazi, de legalább láttunk már néhány pozitív jelet a teljesítménnyel kapcsolatban.”

Gasly végül a 12. helyen futott be a Magyar Nagydíjon, elmondása szerint azonban a verseny reggelén hosszasan értekezett a versenyigazgatókkal arról, hogy hogyan is lehetne jobban ellenőrizni az efféle kihágásokat. Az AlphaTauri pilótája elárulta, az ő esetében csupán a zárt láncú kamerarendszer felvételei álltak a versenyirányítás rendelkezésére.

„40 percet eltöltöttem Nielsszel és Eduardóval vasárnap délelőtt, próbáltam megvitatni a dolgot velük, és olyan megoldást találni, amivel mindenki elégedettebb. Momentán rengeteg munkájuk van. Nem könnyítik meg a saját életüket. Egyértelmű, hogy a Hungaroring 5-ös kanyarjában nincsenek meg a megfelelő eszközeik, hogy a lehető legfairebb módon ellenőrizzék ezt.”

„A jövőbeli megoldásokról beszéltünk, hogy találjunk egy következetesebb módot az ellenőrzésre, és megbizonyosodjunk arról, hogy a helyes irányba haladunk. Nagyon nyitottak voltak, és szerintem számítottak a visszajelzésre. Beszélni fogok az összes versenyzővel is, hogy lássuk, a következő hetekben tudunk-e valamilyen javaslattal előállni.”

„A zárt láncú kamerarendszert használták, az én esetemben nem volt semmi más. Checónak megvoltak az onboard-felvételei. Nekem sisakkamerám volt, és valamiért nem lehetett más kamera, hogy ellenőrizzék, a pályán voltam-e, vagy sem. Láttam a felvételeket, és számomra vitatható volt az eset.”

„Én úgy gondolom, hogy vagy megvannak a megfelelő eszközeid, hogy fair módon ellenőrizd ezt, vagy ilyen helyzetben nem is kellene. És erről értekeztünk. Tudom, hogy a jövő évre vonatkozóan már vizsgálnak különféle lehetőségeket, de sajnos idén én fizetem meg az árát annak, hogy ilyesmi történik.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!