Az olasz gárda minden idők legnagyobb költségvetésével vághat neki a 2008-as bajnokságnak a Forma-1-ben, értesült a Formula Money.
Az olasz gárda minden idők legnagyobb költségvetésével vághat neki a 2008-as bajnokságnak a Forma-1-ben, értesült a Formula Money.
Azzal, hogy a Ferrari bezsebelte a bajnoki címet a tavalyi évben, illetve még évekkel ezelőtt 2012-ig elkötelezte magát a Forma-1 mellett, az olasz nagyvállalat nem kevesebb, mint 100 millió dolláros plusz bevételre tesz szert az idei évben. Ekkora összeget még egyetlen csapatnak sem fizetett a sportot irányító csoport a Forma-1-ben.
Mindez a Formula Money riportjából derül ki, amely a Forma-1 pénzügyi helyzetét figyeli. A magazin értesülése szerint a Ferrari 68.9 millió dollárt tehet zsebre azért, hogy megnyerte a konstruktőrök versenyét, ami a CVC-vel kötött új kereskedelmi egyezmény miatt közel a duplája annak, amit korábban fizettek a gyártói elsőségért.
A tavalyi volt az első olyan év, mikor a konstruktőrök versenyének első tíz helyezettje a pályákon lévő reklámokból, a televíziós jogdíjakból, és az egyéb járulékos bevételekből befolyt összeg 50%-án osztozott. Korábban a megosztás alapját a televíziós jogdíjak legfeljebb 47%-a képezte.
A Ferrari idén kapja meg azt az utolsó 33.3 millió dolláros részletet, amivel még a Formula One Administration (FOA) tartozik neki, amiért egészen a 2012-es idény végéig elkötelezte magát a Forma-1 mellett. Ezt az egyezséget még 2005 elején írta alá az olasz nagyvállalat, amiért 100 millió dollár ütötte a markát, amit három részletben törlesztett a FOA.
A Ferrari továbbá az egyéni bajnoki cím megszerzéséért is leakaszt egy kevés pénzt, ami szintén nem elhanyagolható.
A Formula Money riportja szerint már eddig is a Ferrari volt a legjobban szponzorát csapat a Forma-1-ben. Az olaszok bevétele ugyanis meghaladta a 183 millió dollárt a 2007-es idényben. A Ferrari 2001 és 2002 között 196.9 millió dollárról 211.2 millió dollárra növelte bevételét, ami 7.3 %-os növekedés, miközben az anyacég éves növekedése 18.7 % volt.
Kétség nem férhet hozzá, hogy a gazdagok még gazdagabbak lesznek, míg a szegény csapatok helyzete egyre nehezebb lesz a Forma-1-ben. A Ferrari már eddig sem panaszkodhatott, azonban az idei évben minden eddiginél több pénzből gazdálkodhat, ami rossz hír a rivális McLaren számára, amely a tavalyi évet beárnyékoló kémügy miatt 100 millió dolláros büntetést kapott.
És akkor felmerül a kérdés, vajon a Ferrari miért ellenzi a költségvetés maximalizálását? Hát ezért…