A Ferrari csak jövőre viszi pályára a KERS-t - F1VILÁG.HU

A Ferrari csak jövőre viszi pályára a KERS-t

HIRDETÉS

A Ferrari technikai igazgatója, Aldo Costa elárulta, hogy az olasz gárda csak jövőre, az új autójával kezdi meg a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) tesztelését, ám nem aggódik, mert úgy érzi, csapata felkészülten vághat neki 2009-nek.

A Ferrari technikai igazgatója, Aldo Costa elárulta, hogy az olasz gárda csak jövőre, az új autójával kezdi meg a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) tesztelését, ám nem aggódik, mert úgy érzi, csapata felkészülten vághat neki 2009-nek.

“Másfél évvel ezelőtt kezdtük meg az új autó tervezését. Az aerodinamikán január óta dolgozunk, amint véglegesítésre kerültek az új szabályok” – mondta az olasz szakember a Gazzetta dello Sport-nak adott nyilatkozatában.

“A jövő évben teljesen új szabályok kerülnek majd bevezetésre, így a legnagyobb kihívás az lesz, hogy visszanyerjük az autó aerodinamikai hatékonyságát.”

A Ferrari a tervek szerint január első napjaiban mutatja be vadonatúj versenygépét, az F2009-est, ami nem meglepő módon, az új szabályok miatt már első ránézésre is különbözni fog elődjétől, az idei modelltől.

“Az eleje teljesen más lesz, ahogy az oldaldobozok és a hátsó szárny is” – folytatta Costa, akinek már volt szerencséje megcsodálni az új karosszériát a gyárban.

“Az elektronika is teljesen megváltozik, továbbá nagyon keményen kell dolgoznunk a motoron és a váltón, melynek a jövő évben négy versenyt kell majd kibírnia. Az első két téli tesztprogram eredményesen lezárult Barcelonában és Jerezben, ahol probléma nélkül teljesíteni tudtuk a négy versenyhétvégényi távot.”

Az aerodinamikai szabályok mellett bevezetésre kerül a kinetikus energiatároló rendszer (KERS), ami az összes csapat számára komoly kihívást tartogat, amit az is bizonyít, hogy a Toyota – és vélhetően még néhány csapat – csak a szezon közben veti be azt.

Bár a legtöbb élcsapat már pályára vitte a KERS-t, vagy annak egy korai változatát, a Ferrari egyelőre még nem próbálta ki az új rendszert, és a hírek szerint igen komoly a lemaradása ezen a területen, amit Costa is megerősített.

“A legnagyobb kihívást a híres KERS jelenti, aminek könnyűnek és kompaktnak kell lennie, hogy a lehető legkevésbé legyen kihatással az autó vezethetőségére. Ezzel az eszközzel dolgozni olyan, mintha minden nap felfedeznél valamit. Eddig még nem vittük pályára az egész rendszert, és a jövő heti teszten sem vetjük azt be.”

“Egy kicsit le vagyunk maradva ezen a területen, és azt hiszem, hogy a jövő év elején nagyon keményen kell majd dolgoznunk, hogy fejlődést érjünk el, és valamelyest behozzuk a lemaradásunk.”

Hirdetés

“Lesznek csapatok, melyek a szezon elején előnyben lehetnek, mint például a BMW Sauber, de azt gondolom, hogy a szezon közepére minden egyensúlyba kerülhet” – magyarázta Costa, aki szerint minden esély megvan arra, hogy némiképp változzon az erősorrend a jövő évben.

“Lehetnek változások, és érdekes lesz megnézni, ki tudott a legjobban alkalmazkodni az új szabályokhoz. Úgy gondolom, hogy sokkal gyakrabban kerülnek majd új elemek az autókba, mint az elmúlt években, különösen az első versenyeken. Jóval nagyobb szükség lesz a fejlesztésre, mint azelőtt. Az első versenyeken talán lehetnek majd meglepetések, de később hasonló lesz a helyzet, mint korábban volt.”

“Mivel a motorok azonosak lesznek, nem gondolom, hogy a végsebesség terén bármi is változna. Bár az aerodinamikai szabályok miatt csökken a leszorító erő, a slick gumikkal viszont nagyobb lesz a tapadás, így az autók sebessége megnőhet a kanyarokban” – tette hozzá a Ferrari szakembere, aki nem kívánt jóslatokba bocsátkozni azt illetően, hogy több előzést láthatunk-e a jövő évben.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!