A Ferrari egyelőre rejtegeti újításait

Bár első ránézésre semmi extra nincs az új autón, a Ferrari számos innovatív megoldással készül a szezonnyitónak helyet adó Bahreini Nagydíjra, ahol egy teljesen más kinézetű versenygépet láthatunk majd.


Bár első ránézésre semmi extra nincs az új autón, a Ferrari számos innovatív megoldással készül a szezonnyitónak helyet adó Bahreini Nagydíjra, ahol egy teljesen más kinézetű versenygépet láthatunk majd.

Mindezt a Scuderia főtervezője, Nikolas Tombazis árulta el az F150-es kódszámra hallgató versenygép pénteki bemutatóján Maranellóban, ahol a média képviselőinek szűk köre előtt hullt le a lepet a Ferrari idei betontorpedójáról.

„Számos innováción dolgozunk, amik közül némely teljesen új lesz a Forma-1-ben” – mondta a szakember. „A hátsó felfüggesztés teljesen innovatív, ahogy a hátsó szárny-rendszer is.”

„Azonban vannak olyan újdonságok, amik még csak most jönnek, és amik természetesen részét képezik az első versenyre szánt csomagunknak. Például lesz néhány innovatív megoldás a hátsó szárny és a kipufogók körül.”

Megbízható források szerint a Ferrari egy radikálisan új felfüggesztésrendszert vet be az idei évben, aminek lényege az lesz, hogy az első és a hátsó felfüggesztés valamilyen módon kapcsolatban lesz, és „kommunikálni” tud egymással.

Az olaszok egyébként mindenki nagy meglepetésére nem váltottak át a Red Bull-féle pull-rod hátsó felfüggesztés elrendezésre, hanem maradtak annál, amit a tavalyi évben is használtak, jóllehet korábban mindenki azt gondolta, hogy a push-rod inkább a dupla-diffúzorhoz való, amit pedig az idei évtől betiltottak a Forma-1-ben.

Tombazis továbbá magabiztos, hogy tervezőcsapatának sikerült mindent kihozni magából, és a korábban felállított magas szintet nem hogy elérték, még túl is szárnyalták bizonyos területeken.

„Úgy érezzük, hogy megcsináltuk” – folytatta. „Azt gondoljuk, hogy ambiciózus célokat tűztünk ki magunk elé, már ami a szélcsatornában való fejlesztéseket, az autó súlyát, és bizonyos belső rendszerek teljesítményét illeti.”

„Az analíziseinket alapul véve azt gondoljuk, hogy elértük a céljainkat, különösen az első versenyre kitűzött céljainkat.”

„Ám mivel a szabályok újak, nem tudhatjuk, hogy hol állunk a többekhez képest. Meg vagyok győződve arról, hogy ellenfeleink is magasra tették a lécet és komoly célokat tűztek ki maguk elé az idei évre, tehát nem lesz egyszerű dolgunk, ha harcba akarunk szállni a vb-címért.”

„Meggyőződésem, hogy jó munkát végeztünk, de amíg nem sorakozik fel az összes autó a rajtrácsra az első versenyen, nem igazán lehet tudni, hogy az ember mire is számítson valójában.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS