A 2021-es szezon első versenyein rendre vitatémát szolgáltatott a pályahatárok be nem tartása. Leginkább a Red Bulltól érkezett panasz ezzel kapcsolatban, a csapat szerint Max Verstappen egy győzelmet, egy rajtelsőséget és egy leggyorsabb kört is elveszített már a pályahatárok következetlensége miatt.
A Spanyol Nagydíj hétvégéjén az F1-es csapatfőnökök, illetve az FIA és az F1 képviselői egyeztettek is a kérdésben.
A Ferrari versenyzője, Charles Leclerc szerint a legjobb megoldás az lenne, ha nem a fehér vonal, hanem a kerékvető lenne a döntő ebben a kérdésben.
„Én személy szerint azt szeretném, ha a kerékvető jelentené a pályahatárokat, mert a kerékvető vibrációját érezzük. Annyira alacsonyan ülünk az autóban, hogy nagyon nehéz megítélni, hogy lecsúszunk-e 2 cm-rel a fehér vonalról, vagy a vonalon vagyunk-e” – mondta a monacói.
„Szóval én a kerékvetőkre voksolnék, viszont azt gondolom, hogy bármi is legyen az, következetesnek kell lennie, és ezzel szerintem minden versenyző egyetért. Következetességet akarunk, azt akarjuk, hogy mindenhol ugyanaz legyen.”
„Úgyhogy ebből a szempontból, hogy őszinte legyek, nekem teljesen mindegy, hogy a fehér vonalról, vagy a kerékvetőről van-e szó.”
Sokan úgy tartják, egész egyszerűen füvet, vagy sóderágyakat kellene a kerékvetők mögé tenni, ez azonban nem megvalósítható minden pályán, hiszen egyes helyszíneken motorversenyeket is tartanak.
Carlos Sainz, a Ferrari másik versenyzője abszolút megérti, hogy ez nem lehet megoldás minden pályán, ugyanakkor változást szeretne.
„Azt gondolom, az FIA és mindenki más ráeszmélt, hogy az az irány, amit ezek a modern pályák követnek, nem ideálisak a pályahatárok tekintetében” – magyarázta a spanyol.
„Tiszteletben tartva a biztonsággal kapcsolatos sztenderdeket, szerintem a legjobb megoldás az lenne, ha kavicsot, vagy füvet raknának a kijárati kerékvetők mögé. Így nem lenne vita a fehér vonalakról, vagy a kerékvetőkről. Ha viszont aszfalt marad, akkor Charles-lal egyetértve én a kerékvetőt preferálnám, mert a fehér vonalat nem látjuk.”
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke szerint „egyszerűbb” megoldásra lenne szükség, hogy a rajongók is tudják, mit szabad és mit nem. A szakember szerint ráadásul az olyan döntések, melyek hatással vannak a versenyzésre, „soha nem jók a show szempontjából”.
„Egy egyszerű, és azonnali hatást kifejtő megoldásra van szükség” – mondta. „Bármi is legyen, kihasználjuk az előnyeit. Úgyhogy maradjon egyszerű. Szerintem vannak egyéb egyszerű megoldások, amik a legjobbak lennének.”