Friss hírek

A Ferrari elárulta, mikor állítja be egyik versenyzőjét a másik mögé

El fog jönni az a pillanat a 2022-es bajnokság során, amikor a Ferrari is elkezdi egyik versenyzőjét favorizálni a másikkal szemben – az azonban nem jelenti azt, hogy feltétlenül nagy pontkülönbségnek kell lennie a két pilóta között – mondja Laurent Mekies sportigazgató.

A 2022-es világbajnokság első felében Charles Leclerc nyújtott jobb teljesítményt, ám szó se róla, a monacói pilótát rengeteg balszerencse és műszaki probléma sújtotta, ami miatt jelenleg 80 pontos hátrányban van az összetettben Max Verstappennel szemben. Sainz sem volt sokkal szerencsésebb, neki ugyanúgy kijutott a problémákból, ráadásul egyéni hibák is bőven becsúsztak az évad első szakaszában. A két Ferrari-pilóta között így jelenleg 22 pont a különbség a tabellán. Az olasz istállót rendre faggatják arról, mikor kezdik el Leclerc-t favorizálni a versenyeken, beállítva mögé Sainzot, a csapat sportigazgatója, Laurent Mekies szerint azonban ennek még nem jött el az ideje.

„Igazuk van, amikor azt mondják, hogy ez jobban téma a Ferrarin kívül, mint a Ferrarin belül. De, ami fontosabb, mi mindig nagyon világosak voltunk e tekintetben. Az a célunk, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el a csapatnak. A Ferrari érdeke az első” – mondta a szakember. „Aztán persze el fog jönni az a pont, amikor jobban fókuszálunk az egyik versenyzőre, mint a másikra, ha a bajnoki helyzet ezt megkívánja.”

Hirdetés
 

„Ez nem azt jelenti, hogy várunk a matematikai különbségre, hanem azt, hogy eljön majd a szezon azon pontja, amikor az ember úgy gondolja, hogy ez a helyénvaló.”

Sainz a Brit Nagydíjon szerezte meg első F1-es győzelmét, a pályán megelőzve csapattársát, miután a Ferrari úgy döntött, megosztja a stratégiákat, és a spanyol pilótát hívja ki a bokszba friss gumikért. A csapatot már ekkor sok kritika érte, a Magyar Nagydíjat követően pedig még inkább, akkor ugyanis szintén egyértelmű taktikai baki miatt estek el a győzelem lehetőségétől Leclerc esetében.

De a Francia Nagydíjon is felmerültek kérdések a Scuderia stratégiáját illetően, amikor a csapat a verseny utolsó szakaszában a bokszba hívta Sainzot friss abroncsokért. A sportigazgató viszont ezt a döntést megvédte, szerinte ugyanis az, hogy a televíziós közvetítésben jóval később hallatták a Sainznak címzett rádióüzeneteket, rossz színben tűntette fel őket, és kiváló példa volt arra, hogy „a különféle helyzeteket mennyire másképp lehet értelmezni csapaton belül és kívül”. Szerinte csak azért képezte vita tárgyát a franciaországi döntésük, mert „a rádióüzenetet 30-40 másodperccel azután játszották be, hogy az valóban megtörtént”.

„Ha vissza kellene mennünk oda, pontosan ugyanúgy hívnánk be Carlost, és pontosan úgy csinálnánk a kiállást, ahogy tettük. Ez is azt mutatja, mennyire nehéz a helyzet manapság egy ilyen komplex sportban megérteni az okokat egyik vagy másik stratégia mögött.”

„Magától értetődő, hogy elég sok pontot veszítettünk idén. Vannak megbízhatósági gondjaink, van néhány dolog, amikben jobbnak kell lennünk. És igen, rendkívül keményen dolgozunk ezen. Ettől nem nő rajtunk a nyomás, hiszen a nyomás folyamatosan a maximumon van, mivel ez egy versenyképes közeg – és mi pontosan így szeretjük amúgy is. De ez egy pozitív nyomás, ez az, ami javulásra ösztönöz bennünket versenyről versenyre.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Ferrari elárulta, mikor állítja be egyik versenyzőjét a másik mögé
Alguersuarinak a mai napig rémálmai vannak a Forma-1-es időszakról
Norris izgatottan várja már Piastri érkezését
Horner szerint elképesztő, hogy a Mercedes ekkora bakot lőtt 2022-es autójával
Növényi olajjal tankolták fel a Mercedes F1-es kamionjait
Ricciardo hajlandó kihagyni egy évet, ha azzal új esélyt kap

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!