Friss hírek

A Ferrari elismeri, motorja nem olyan erős, mint tavaly

A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Mattia Binotto elismerte, idei V6-os erőforrásuk nem olyan erős, mint tavaly.

A maranellói gárda 2019-ben dominált az egyenesekben a végsebességeket tekintve, a kanyarokban azonban sokat küszködtek a versenyzők, autójuk ugyanis nem rendelkezett elegendő leszorítóerővel.

A Ferrari az idei évre azt szerette volna elérni, hogy ne csak az egyenesekben, hanem a kanyarokban is fel tudja venni a versenyt a riválisokkal – ennek megfelelően az idei, SF1000-es modell jóval nagyobb leszorítóerővel rendelkezik elődjénél.

A barcelonai teszteken a Ferrari idei autója szemmel láthatóan nem volt olyan gyors az egyenesekben – persze nem tudhatjuk, milyen motorüzemmóddal, illetve üzemanyagmennyiséggel köröztek a vörös versenyautók.

Mattia Binotto csapatfőnök mindenesetre arról beszélt, új autójuk leszorítóereje jelentősen nőtt a tavalyi modelléhez képest – emiatt pedig értelemszerűen nőtt a légellenállása is.

Amikor a szakembert a végsebességről kérdezték a katalán fővárosban, így felelt: „Szerintem ez két dolog kombinációja. Az általános motorteljesítményt illetően nem vagyunk annyira erősek, mint tavaly. Valahogy a megbízhatóságra fókuszáltunk, ez pedig negatív hatással volt a teljesítményre.”

„De a légellenállás is jelentős hatással van a végsebességre. Ha gyors akarsz lenni az egyenesekben, akkor oda kell figyelned a légellenállásra és a motorerőre is. Nem kétséges, hogy mindkét területen dolgozunk.”

„A légellenállás az, amit korábban megpróbálsz orvosolni az erőforrással szemben, utóbbihoz ugyanis meg kell várni a második specifikációt.”

A Ferrari V6-os erőforrása tavaly számos alkalommal gyanakvást váltott ki a riválisokból, akik úgy vélték, az olaszok trükkös módon megkerülik a technikai szabályokat. Emiatt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az év vége felé számos új technikai direktívát adott ki, a minap pedig sajtóközleményben jelezte a testület, „bizalmas megállapodást” kötött a maranellóiakkal.

Binotto Barcelonában azt mondta, nem próbálták titkolni a Ferrari-motor valós erejét a teszteken.

„Nem titkolózunk. Ez a valós teljesítményünk. A pályán nehéz különválasztani a légellenállást és a motorerőt, de az kétségtelen, hogy a végsebesség tekintetében hátrányban vagyunk a riválisainkhoz képest.”

„Véleményem szerint ezt egyrészt a légellenállásunk, másrészt pedig az a megbízhatósági program okozta, amit alkalmazunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Ajánlott híreink
A Ferrari elismeri, motorja nem olyan erős, mint tavaly
Verstappen: Egy Mercedesszel is 2 tizeddel gyorsabb lennék Hamiltonnál
Marko: Gasly nem megy az Alpine-hoz, de a Red Bullhoz se
Rosberg nem akar F1-es csapatfőnök lenni
Ajánlott híreink

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!