Friss hírek

A Ferrari elmagyarázta, Leclerc miért nem kapott új abroncsokat

Óriási siker felé autózva bukott el potenciális dupla győzelmet a Ferrari Forma-1-es istállója, ezúttal Nagy-Britanniában. Mattia Binotto elárulta, Charles Leclerc-nek miért nem cseréltek kereket a Brit Nagydíj utolsó tíz körére.

Keserédesen alakult a vasárnapi Forma-1-es futam a Ferrari istállója számára, ami Carlos Sainz révén ugyan győzelmet szerzett, a világbajnoki címért harcoló Charles Leclerc-rel azonban csak a negyedik helyen ért célba, elveszítve egy potenciális dupla győzelmet. A vörösök pilótapárosa a Red Bull balszerencséjét követően az első két helyen autózott a cél felé, amikor 15 körrel a vége előtt biztonsági autót küldtek a pályára. A csapat úgy döntött, stratégiailag szétválasztja az egymást szorosan követő két autót, és csak a második helyet birtokló Carlos Sainz kap friss szett lágy abroncsot.

Azzal a csapat nem számolhatott, hogy Leclerc mögött szinte mindenki kereket cserél, így a monacói pilóta az első tízben egyedüliként maradt használt kemény abroncsokon. Bár közvetlenül mögötte a csapattársa érkezett hátvédként, Leclerc annyira lassú köröket autózott, hogy Sainzon kívül végül Sergio Perez és Lewis Hamilton is megelőzte őt, így leclerc a negyedik helyig csúszott vissza. Mattia Binotto csapatfőnök elmagyarázta a döntésük okát.

Hirdetés
 

Nem volt elég nagy távolság közöttük ahhoz, hogy mindkettejüket kihívjuk. A második autó a bokszban időt, a pályán pedig pozíciókat veszített volna. Hogy miért Carlost hívtuk ki cserére? Mert Charles jó pozícióval rendelkezett a pályán.  Vezette a futamot, és így az élen maradhatott. Az abroncsai is hat-hét körrel frissebbek voltak, ráadásul a második helyen autózó Carlos minimum az első néhány kanyar erejéig védeni tudta, ami a kemény gumikon a legnehezebb szakasz. Ezek miatt döntöttünk így. Ezt követően abban bíztunk, hogy a lágyak gyorsabban kopnak, így három-négy nehéz körrel számoltunk, ami után fel tudta volna venni a harcot. A lágyak azonban nem koptak ilyen mértékben” – magyarázta.

Binotto szerint a Ferrari minden egyes stratégiai döntése helyes volt, egyszerűen pechesek voltak a biztonsági autóval.

„Ha megállunk, a többiek pedig kint maradnak, akkor a negyedik helyre visszacsúsztunk volna. Vissza tudott volna zárkózni? Nem vagyok benne biztos. Utólag mindig könnyű a helyes következtetésre jutni. Most is rossz pillanatban érkezett a biztonsági autó, hiszen azon a ponton kényelmesen vezettük a versenyt.”

A csapatvezető rögtön a levezető kört követően próbálta megnyugtatni a szemmel láthatóan dühös Leclerc-t, aki az autójából kipattanva rögtön maga mögött hagyta a leintés utáni forgatagot.

„Tudtam, hogy frusztrálsz lesz, ami érthető. Vezette a versenyt és nagyon jó volt a tempója, ráadásul a bajnokság szempontjából is nagyszerű helyzetben volt, hiszen Max [Verstappen] problémákkal küzdött. Csalódott volt, amikor találkoztam vele. Elmondtam neki, hogy ismét nagyszerű versenyt teljesített. Nyugtattam, mert fantasztikusan vezetett. Ma ismét balszerencséje volt, mert élen állva, néhány körrel a vége előtt egy biztonsági autós fázis szerencsétlenül jön” – tette hozzá a csapatvezető.

Leclerc-nél is pechesebb versenyt futott a bajnokságot vezető Verstappen, akinek autója törmeléktől sérült meg. Ő a hetedik helyen ért célba, így Leclerc 43 pontra közelítette meg az ellenfelét.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!