Lépj be az F1Világ Paddockba, és kövesd percrekészen a bahreini eseményeket!

  Bahreini Nagydíj

A Ferrari elnöke szerint nem kell több Monaco

A Ferrari elnöke szerint nem kell több Monaco

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo élesen kritizálta a szingapúrihoz hasonló vadonatúj versenypályákat, ugyanis meglátása szerint olyan helyszínek kellenek, ahol minden adott ahhoz, hogy izgalmas és előzésekben gazdag versenyeket rendezzenek.

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo élesen kritizálta a szingapúrihoz hasonló vadonatúj versenypályákat, ugyanis meglátása szerint olyan helyszínek kellenek, ahol minden adott ahhoz, hogy izgalmas és előzésekben gazdag versenyeket rendezzenek.

Az elmúlt években több új pálya került a versenynaptárba, melyek hihetetlenül modernek, és minden igényt kielégítenek, azonban egy nagy hiányosságuk van: nem szolgáltatnak izgalmas és látványos versenyeket.

Idén került megrendezésre a sport történetének első éjszakai versenye Szingapúrban, ám attól eltekintve, hogy látványos volt a villanyfényes körözés, semmi extrát nem adott az új helyszín.

“Véleményem szerint két-három Monte-Carlo túl sok” – mondta di Montezemolo. “Legközelebb a Kolosszeumban, vagy talán a Vatikánban kellene versenyeznünk. Ez nem autóversenyzés.

“Nem hiszem, hogy több hajóra, vagy történelmi városrészre lenne szükségünk. Szerintem több olyan pálya kellene, ahol lehetséges az előzés, és a nézők élvezhetik a küzdelmet. Az olyan helyszínekre, ahol egy Piquet-féle karambol tönkreteheti az egész versenyt, semmi szükség. Az egyik probléma, mellyel az F1 szembenéz, hogy javítanunk kell a küzdelmen, hogy ne csak akkor legyen jó egy verseny, ha esik az eső, vagy a biztonsági autó olyan helyzetet teremt.”

A jövő évben azonban változhat a helyzet, ugyanis számos új szabályt bevezetnek: változik az autók aerodinamikája, visszatérnek a slick gumik, és bevetésre kerül a kinetikus energiatároló rendszer (KERS), melyek mind azt a célt hivatottak szolgálni, hogy elősegítsék az előzéseket, és felpezsdítsék a versenyeket.

“Ha visszatekintünk az elmúlt 10 évre, akkor láthatjuk, hogy rengetegszer változtattunk a technikai- és sportszabályokon. Néha muszáj változtatni, már csak azért is, hogy tiszta lapról kezdődhessen a versengés” – folytatta a Ferrari elnöke.

“Azonban az utcai pályák erőltetése olyan, mintha rávennél egy futballistát, hogy játsszon edzőcipőben az esőben, és össze-vissza csúszkáljon a pályán. Ez olyan mesterséges. Úgy gondolom, hogy olyan technikai szabályokra van szükségünk, melyek elősegítik az előzéseket.”

“Olyan új pályákra, melyek tartogatnak előzési lehetőségeket. Igazi pályákra, nem turisztikai látványosságra. Monte-Carlónak legalább van történelme. Azonban két-három már túl sok belőle” – tette hozzá di Montezemolo.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!