A Ferrari előnyt kovácsolna az új szabályokból

Előnyt kovácsolna az idén bevezetésre kerülő új szabályokból a Ferrari csapata. A gárdát irányító Stefano Domenicali újságíróknak nyilatkozva nemrégiben elmondta, véleménye szerint profitálhatnak abból, hogy 2009-ben már használták a kinetikus energia-visszanyerő rendszert.


Előnyt kovácsolna az idén bevezetésre kerülő új szabályokból a Ferrari csapata. A gárdát irányító Stefano Domenicali újságíróknak nyilatkozva nemrégiben elmondta, véleménye szerint profitálhatnak abból, hogy 2009-ben már használták a kinetikus energia-visszanyerő rendszert.

A csapatfőnök a Ferrari szokásos évadnyitó médiaeseményén beszélt egyebek mellett az új gumiszállítóról, a Pirelliről is: a szakember elmondta, habár a tavaly Abu Dhabiban futott teszten pozitív eredményeket kaptak, komoly kiértékelésre lesz még szükségük ahhoz, hogy megértsék az abroncsok viselkedését – különösen az esőgumikét.

„Ami a gumikat illeti, a legutóbbi teszten, Abu Dhabiban kapott eredmények pozitívak és egyértelmű, hogy nagyon fontos lesz a tervezőknek és a mérnököknek, hogy megtalálják az autó megfelelő egyensúlyát” – mondta Domenicali, majd hozzátette: szerinte az új beszállítónak hála izgalmasabb futamokat láthatunk majd.

„Úgy érzem, teljesen már irányba haladunk majd, mint tavaly, mivel a gumikopás talán nagyobb lesz, ami miatt sokkal változékonyabb versenyeket láthatunk majd: emiatt pedig a rajtpozíciók kevésbé lesznek fontosak a végeredmény szempontjából.”

„Jelen pillanatban az ismeretlen faktor számunkra az autók esőben való kezelése, viszont számíthatunk arra, hogy a 15 napos tesztprogram során elered az eső, így tiszta képet kaphatunk majd erről is.”

Miután a csapatok a tavalyi szezonra megegyeztek abban, hogy nem használják a kinetikus energia-visszanyerő rendszert (KERS), a hibrid technológia idén visszatér a királykategóriába. A Ferrari – több csapattal ellentétben – 2009-ben használta a környezetbarát megoldást, emiatt pedig úgy vélik, előnyben lehetnek majd.

„Reméljük, hogy előnyt kovácsolhatunk ebből – legalább a szezon elején. Folytattuk a rendszer fejlesztését, különösen súly tekintetében próbáltunk javulást elérni, még ha a használatára vonatkozó szabályok nem is változtak.”

Az egyik legjelentősebb módosítás a technikai szabálykönyvben 2011-re, hogy bemutatkoznak az állítható hátsó terelőszárnyak a versenyautókon. A szezonvégi teszteken egyedül a Mercedes GP alakulata volt az, mely a pályán is kipróbálta az új rendszert, így a Ferrari egyelőre csupán a szimulátorban kapott adatokra támaszkodhat.

„Az elmúlt hetekben volt néhány pontosítás az FIA részéről, de amíg nem használjuk a versenypályán, nem tudunk átfogó értékelést nyújtani róla” – nyilatkozta Domenicali.

A Wrooom szerdai sajtótájékoztatóján szó esett a 2013-ban bevezetésre kerülő új motorformuláról is; mint ismert, a csapatok a 2013-as szezontó kezdve 1,6 literes, V4-es turbófeltöltésű aggregátokat lesznek kénytelenek használni.

„Ami a jövőben használandó motorokat illeti: az FIA Motorsport Világtanácsa világosan meghatározza a tervezést, így természetesen már dolgozunk rajta, mivel szorít az idő. Nem egy olyan dologról van szó, amit preferálunk, de tiszteletben tartjuk a döntést.”

„Az egyik prioritás az, hogy figyelembe kell vennünk a motorok hangját is, mivel fontos a szurkolóknak, így nem szabad alábecsülni.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS