A szezon elején a Ferrari ígéretes formát mutatott, és a Monacói Nagydíjat követően még a Red Bull mögött a 2. helyen álltak a bajnokságban 252 ponttal, megelőzve a McLarent, akik akkor 184 pontot gyűjtöttek. Négy futammal később azonban a Ferrari előnye mindössze 7 pontra olvadt a wokingiakkal szemben, miután a Kanadai Nagydíjon pont nélkül maradtak, miközben a McLaren 28 pontot gyűjtött.
„A Kanadai Nagydíj, amely papíron kedvezett volna nekünk, nulla ponttal zárult, és ez nagyon fájt” – nyilatkozta Fred Vasseur csapatfőnök, majd beszélt arról is, a montreali kudarc nem az egyetlen volt, ami hátráltatta a csapatot. A Spanyol Nagydíjon bemutatott új fejlesztések pattogási problémákat okoztak, és négy egymást követő versenyen a Ferrari képtelen volt tartani a tempót.
„Ebben az időszakban nagyjából 80-90 pontot veszítettünk a McLarennel szemben, és voltak további nehéz hétvégék is, mint például Bakuban, ahol Charles [Leclerc] egy 2. helyet szerzett, de sokkal jobb eredményeket is elérhettünk volna” – tette hozzá Vasseur.
Az apró különbségek döntöttek
A szezon végére mindkét csapat öt futamgyőzelmet könyvelhetett el, és a konstruktőri bajnoki cím sorsa az utolsó versenyen, Abu Dhabiban dőlt el. Vasseur szerint a McLaren egyes hétvégéken jobban teljesített, különösen az időmérőkön, míg a Ferrari versenytempóban volt erősebb.
„Ha megnézzük a szezont, a McLaren is rengeteg pontot veszített, például egy rossz bokszstratégia miatt Silverstone-ban” – jegyezte meg a csapatfőnök. „Az én feladatom, hogy minimalizáljam ezeket a veszteségeket, de mindig jobb, ha két tizeddel gyorsabb vagy.”
„A végén szinte azonos számú győzelmet szereztünk, és tényleg csak hajszálon múlott minden. Abu Dhabiban a McLaren kicsit jobb volt az időmérőn, mi pedig talán a versenyen. Nagyon szoros volt.”
A Ferrari 2024-ben látványosan fejlődött, de a szezon néhány kritikus pillanata — például a Kanadai Nagydíj — megakadályozta, hogy valódi esélyük legyen a bajnoki cím megszerzésére. Vasseur számára a következő szezon célja egyértelmű: csökkenteni a hibák számát és tovább erősíteni a csapat versenyképességét.
„A legfontosabb, hogy megtaláljuk azt a stabilitást és sebességet, amivel minden hétvégén a legjobb formánkat hozhatjuk” – zárta gondolatait a Ferrari csapatfőnöke.