Szahíri Nagydíj
SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 05: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Aston Martin Red Bull Racing RB16 leads Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF1000 during the Formula One Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on July 05, 2020 in Spielberg, Austria. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-24HQA38ZS1W11 // Usage for editorial use only //

A Ferrari „határozottan ellenzi” a Red Bull javaslatát

A Ferrari „határozottan ellenzi” a Red Bull javaslatát

A Ferrari vezérigazgatója, Louis Camilleri kijelentette, „határozottan ellenzik” a Forma-1-es motorok fejlesztésének 2022 után történő befagyasztását, noha a Red Bull erősen lobbizik érte.

Az energiaital-gyárosok azért szeretnék elérni, hogy 2022 után ne lehessen fejleszteni a jelenlegi erőforrásokon, mert a Honda 2021-es kivonulása után is szeretnék a japán gyártó erőforrásait használni.

Mindezt úgy, hogy felvásárolnák a Honda infrastruktúráját, és megvennék a gyártó motorját is, mint szellemi terméket – ez viszont csak akkor lenne megvalósítható, ha 2022-től nem kellene fejleszteniük a V6-os erőforrásokon.

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff már Portugáliában jelezte, támogatják a Red Bull törekvéseit – ez persze nem meglepő, hiszen a németek jelenleg dominálnak a Forma-1-ben.

A Ferrari viszont ellenzi a motorfejlesztések befagyasztását. Louis Camilleri, a maranellóiak vezérigazgatója a Gazzetta dello Sport című lapnak azt mondta, mivel az FIA a jövőben előtérbe szeretné helyezni a bioüzemanyagok használatát, elképzelhetetlen az, hogy ne fejlesszenek az erőforrásokon.

„Határozottan ellene vagyunk az erőforrások befagyasztásának, mivel az az F1 szellemiségével ellentétes lépés volna” – mondta Camilleri.

„Azt gondolom, fontos hangsúlyozni, hogy már a jelenlegi szabályok is előírják a 2023-ban történő befagyasztást. Ráadásul az F1-nek ambiciózus céljai vannak a fenntarthatóság szempontjából.”

„Már 2022-től a szabályok előírják 10 százalékos etanoltartalmú üzemanyagok bevezetését, az FIA viszont a lehető leghamarabb el akarja érni a 100 százalékot, ideális esetben már a következő évben.”

„Ez pedig óhatatlanul magával vonzza egyes motoralkatrészek fejlesztését. Ez egy nagyon bonyolult téma, és aktívan egyeztetünk róla az érintett felekkel.”

Bár egyes vélekedések szerint a Honda távozása intő jel arra vonatkozóan, hogy más irányt kellene venni az F1-es erőforrások tekintetében, Camilleri nincs erről meggyőződve. Szerinte nem fogják más gyártók követni a japánok példáját.

„Nem hiszem, hogy ez megtörténik, ugyanakkor felgyorsíthatja a jövőbeli motorkarakterisztika meghatározásának igényét. Nekünk – és értem ezalatt az FIA-t, a Liberty Mediát és a motorgyártókat – muszáj balanszíroznunk a célokat illetően, ez pedig néha konfrontációval jár az innovációt, a környezeti fenntarthatóságot és a költségeket illetően.”

„Az utóbbi tényezőt túl sokszor figyelmen kívül hagyjuk, ezzel pedig veszélybe sodrunk mindenkit. És biztosítanunk kell azt is, hogy a motorbeszállítás és fejlesztés egy gazdaságilag vonzó üzlet.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!