Lépj be az F1Világ Paddockba és kövesd velünk a Francia Nagydíj eseményeit!

  Friss hírek

A Ferrari kettős győzelmet aratott Törökországban

Bejött a papírforma és a Ferrari verhetetlennek bizonyult Törökországban. Massa megismételve tavalyi sikerét, rajt-cél győzelmet aratott. Raikkönen a második helyen végzett, míg Alonso nagy szerencsével bejött a harmadik helyre, miután Hamilton defektet kapott.

Bejött a papírforma és a Ferrari verhetetlennek bizonyult Törökországban. Massa megismételve tavalyi sikerét, rajt-cél győzelmet aratott. Raikkönen a második helyen végzett, míg Alonso nagy szerencsével bejött a harmadik helyre, miután Hamilton defektet kapott.

Ahogy arra számítani is lehetett, hatalmas forróság fogadta a versenyzőket a Török Nagydíjon. A levegő 35, míg a pálya 52 fokos volt a rajtnál, ami komolyabb galiba nélkül zajlott le az Isztambul Parkban.

A pole pozícióból induló Felipe Massa jól kapta el a rajtát és talán a lágy gumiknak köszönhetően megtartotta vezető helyét, míg a tapadósabb ívről, a szintén lágy abroncsokkal kezdő Raikkönen könnyedén bement Hamilton elé, aki visszacsúszott a harmadik helyre. Alonso sem rajtolt túl fényesen, és a két BMW bejött elé, míg a hátsó régióban Jarno Trulli megpördült, miután Fisichella hátulról belészállt, így a Toyota olasz versenyzője az utolsó helyen folytatta a körözést.

Az első tíz kör eseménytelen volt. Az élen nem változott a sorrend. Massa és Raikkönen szinte azonos időket autózva tartotta pozícióját, míg Hamilton folyamatosan szakadt le az élen álló Ferrariktól, de továbbra is látótávolságon belül volt. A McLaren brit versenyzője mögött közel négy másodperccel lemaradva Robert Kubica körözött, miközben Alonso folyamatosan támadta az ötödik helyen autózó Heidfeldet, ám nem tudott előzési pozícióba kerülni a némettel szemben.

Az első kiesőre sem kellett sokat várni. A Red Bull Racing ausztrál versenyzője, Mark Webber autója elkezdett csúszkálni a pályán, lelassult, majd a tizedik körben beállt a boxba, és szerelői betolták a garázsba.

A kiállások első körén a BMW Sauber lengyel versenyzője, Robert Kubica kezdte meg a 13. körben. A fiatal pilóta megkapta a keményebb keverékű abroncsokat, és a negyedik helyről visszacsúszott Fisichella mögé a tizenegyedik pozícióba. Időközben a Ferrari versenyzői felváltva futották meg a leggyorsabb köröket, ám a kettejük közti különbség egy másodpercen belül volt.

A tizenhetedik körben a BMW másik versenyzője Nick Heidfeld ki kiállt a boxba, így megnyílt az út Alonso előtt. Heidfeld Kubica elé érkezett vissza, így a két BMW helyet cserélt az első kiállást követően. Egy körrel később a második helyről Kimi Raikkönen is meglátogatta szerelőit, akit Alonso követett. A spanyol pilóta a boxban megelőzte Heidfeldet, így bejött a taktika, és elment a BMW-s mellett.

A huszadik körben az élen álló Massa is kiállt tankolni. A brazil csapattársához hasonlóan szintén lágy keverékű abroncsokat kapott, és Rosberg mögé a harmadik helyre tért vissza. Egy körrel később az időközben az élre kerülő Hamilton is kiállt a boxba. A brit pilóta Alonsóhoz hasonlóan kemény keverékű gumikat kapott, és a két Ferrari mögé, a negyedik helyre tért vissza, jóllehet az élen álló Kovalainen még nem volt kint a boxban. A Renault finn versenyzője a 21. körben állt ki az élről, és a két BMW közé, a hetedik helyre tért vissza.

A kiállások első körét követően Massa két és fél másodperccel vezetett csapattársa, Kimi Raikkönen előtt, akit másfél másodperccel lemaradva a bajnokság élén álló Hamilton követett. A McLaren spanyol versenyzője, Fernando Alonso azonban már tizenöt másodperccel volt lemaradva márkatársa mögött, akit Heidfeld, a nap meglepetésembere Kovalainen, Kubica, és Rosberg követett a pontszerző helyeken.

A verseny felénél járva a sorrend nem változott az élen. Raikkönen lassan, de biztosan közeledett Massára. Közben Hamilton már majd’ 5 másodperccel volt lemaradva a Ferrari finn pilótájától, míg Alonso folyamatosan gyorsult, de továbbra is tizennégy másodperces hátrányban volt csapattársával szemben.

A Toyota német versenyzője, Ralf Schumacher a 33. körben teljesítette első, és egyetlen kiállását. A szerelők feltették autójára a lágy keverékű abroncsokat, így Ralfnak már nem kellett kiállnia többször a boxba. A német versenyző Davidson mögé a tizenötödik helyre tért vissza.

A kiállások második körét nem meglepő módon Robert Kubica kezdte meg a 38. körben. Közben viszont Raikkönen váratlanul teljesen megérkezett Massa mögé, és megkezdte a támadást csapattársával szemben.

A Ferrari versenyzői közül Kimi Raikkönen állt ki elsőként a boxba a 41. körben. Az élen álló Massa egy körrel később teljesítette utolsó kiállását, és simán visszatért csapattársa elé. A Ferrari versenyzőinek tehát tizenhat köre maradt arra, hogy eldöntse a küzdelmet. Közben Heidfeld és Kovalainen is kiállt tankolni,a sorrend nem változott.

Tizenöt körrel a futam vége előtt viszont a harmadik helyen autózó Hamilton jobb első defektet kapott a pálya hátsó részében. A brit versenyző mellett többen is elmentek miközben a sérült gumival lassú sebességgel a boxba tartott. A McLaren szerelői azonnal reagáltak, de mielőtt még lecserélték volna Hamilton gumiját, Alonso üzemanyagot vételezett, és teljesítette utolsó kiállását. A spanyol ezzel felugrott a harmadik helyre, így komoly lehetőséget kapott, hogy csökkentse a különbséget csapattársával szemben.

Hamilton az ötödik helyen folytatta a körözést, és bár úgy tűnt, megfoghatja a Heidfeldet, a McLaren első szárnya megsérült és vesztett sebességéből, így a mögötte autózó Kovalainen egyre közelebb került a brit versenyzőhöz.

Az élen viszont már az utolsó tíz körben eldőlt a küzdelem. Massa tovább növelte előnyét Raikkönennel szemben, aki ugyan az utolsó előtti körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét, de a végeredményen ez semmit sem változtatott. Massa tehát tavalyi sikere után megnyerte a Török Nagydíjat, és ezzel csökkentette lemaradását a bajnokságban.

A harmadik helyen a McLaren spanyol versenyzője, Fernando Alonso futott be, mellyel öt pontra csökkentette a különbséget a defekt miatt az ötödik helyen befutó Hamiltonnal szemben. Nick Heidfeld a negyedik helyre hozta be a BMW Saubert, míg a Renault finn pilótája, Heikki Kovalainen remek teljesítményt nyújtva Hamilton mögött, a hatodik pozícióban végzett. A pontszerzők sorát Nico Rosberg és Robert Kubica zárta.

Érdekes megjegyezni, hogy csak egy kieső volt a versenyen, Mark Webber.

Török Nagydíj - verseny


Poz  Pilóta        Csapat                      Idő
 1.  Massa         Ferrari              (B)  1h26:42.161
 2.  Raikkonen     Ferrari              (B)  +     2.275
 3.  Alonso        McLaren-Mercedes     (B)  +    26.181
 4.  Heidfeld      BMW Sauber           (B)  +    39.674
 5.  Hamilton      McLaren-Mercedes     (B)  +    45.085
 6.  Kovalainen    Renault              (B)  +    46.169
 7.  Rosberg       Williams-Toyota      (B)  +    55.778
 8.  Kubica        BMW Sauber           (B)  +    56.707
 9.  Fisichella    Renault              (B)  +    59.491
10.  Coulthard     Red Bull-Renault     (B)  +  1:11.009
11.  Wurz          Williams-Toyota      (B)  +  1:19.628
12.  R.Schumacher  Toyota               (B)  +     1 kör
13.  Button        Honda                (B)  +     1 kör
14.  Davidson      Super Aguri-Honda    (B)  +     1 kör
15.  Liuzzi        Toro Rosso-Ferrari   (B)  +     1 kör
16.  Trulli        Toyota               (B)  +     1 kör
17.  Barrichello   Honda                (B)  +     1 kör
18.  Sato          Super Aguri-Honda    (B)  +     1 kör
19.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari   (B)  +     1 kör
20.  Yamamoto      Spyker-Ferrari       (B)  +     2 kör
21.  Sutil         Spyker-Ferrari       (B)  +     4 kör

Leggyorsabb kör: Raikkonen, 1:27.295, 57.kör

Kiesők:
Pilóta        Csapat                     Kör
Webber        Red Bull-Renault     (B)    10

Az eredmények nem hivatalosak

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!