Költségplafon-ügy

A Ferrari keverés nélkül akar új szabályokat

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo cáfolta azon feltételezéseket, melyek szerint csak ezért szeretné megreformálni a Forma-1-et, és azt még extrémebbé tenni a jövőben, hogy erősebb lehessen alakulata.


A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo cáfolta azon feltételezéseket, melyek szerint csak ezért szeretné megreformálni a Forma-1-et, és azt még extrémebbé tenni a jövőben, hogy erősebb lehessen alakulata.

Di Montezemolo a hétvégén Bahreinbe látogatott, hogy találkozzon az FIA elnökével, Jean Todttal, akivel a sport jelenlegi helyzetéről beszéltek, mellyel nem titkoltan egyáltalán nincs megelégedve.

Hirdetés
 

A Ferrari elnöke többször támadta a halk motorokat, az üzemanyag-spórolást kikényszerítő szabályokat, azonban bevallotta, hogy nem azért szeretné megváltoztatni a regulákat, hogy megbolygassa a mezőnyt, és közelebb kerülhessen csapata a jelenlegi éllovas Mercedeshez.

„A Ferrari már hónapokkal ezelőtt jelezte, hogy ellenzi az üzemanyag-limitet, hiszen úgy gondolja, hogy az üzemanyag-spórolásnak nincs helye a Forma-1-ben” – mondta. „A karácsonyi évadzáró eseményünkön az újságírók előtt elmondtam, hogy attól tartok, a Forma-1-ben taxisofőrök lesznek.”

„Figyelembe kell vennünk a nézők szavát is, azonban ha valaki elöl van, mint most a Mercedes, nem lenne sportszerű rájuk nézve, ha azonnali módosításokat eszközölnénk, nem is ez a célom, azonban jelezni szeretném, hogy dolgoznunk kell azon, hogy a jövőben módosítsunk a szabályokon és még látványosabbá tegyük a Forma-1-et.”

Mivel tisztában van azzal, hogy komoly szabálymódosításokra nincs lehetőség, di Montezemolo úgy gondolja, hogy apróbb finomításokkal – amik nem kevernék meg az erőviszonyokat –, jobbá lehetne tenni a sportot.

„Az én álláspontom már hónapok óta tiszta” – folytatta. „Az, hogy a versenyzők spórolnak az üzemanyaggal és a gumikkal, számomra nem Forma-1. Ha erősíteni akarjuk az F1 értékét, nem válhatunk energiatakarékos formulává.”

„Az első körtől az utolsóig keményen kell hajtanunk. Ha egy motor kevesebbet eszik, akkor rendben, de ez egy másik dolog. A nézők nem taxisofőröket akarnak látni, akik csak az üzemanyagra figyelnek. Ez nem Forma-1.”

„A második probléma a Forma-1 zenéje, nem a hangja, hanem a zenéje.”

„A harmadik dolog pedig az, hogy a szabályok túl vannak bonyolítva, különösen a pályán lévő nézők számára, akik hogyan is érthetnék, ki mennyi üzemanyagot használt fel. Nagyon bonyolult az egész.”

„Szóval egy olyan formulát kell megalkotnunk, ami kevésbé bonyolult. Rövidtávon talán az a helyes, ha nem csinálunk semmit. Azonban biztosan vannak olyan jó ötletek, amiket meg lehetne beszélni, hogy jobbá tehessük a helyzetet.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Ferrari keverés nélkül akar új szabályokat
Ekkor lesz az F1-es időmérő Japánban, ne maradj le!
Vettel második hazai versenyeként éli meg a Japán Nagydíjat
Alonso egy „furcsa” napon végzett az első helyen Japánban

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!