A Ferrari leszögezte, nem fog B-autót építeni 2023-ra - F1VILÁG.HU

A Ferrari leszögezte, nem fog B-autót építeni 2023-ra

HIRDETÉS
Nem fogja megváltoztatni versenyautójának koncepcióját a Ferrari Forma-1-es csapata 2023-ban, hiába mondta azt nemrég az istálló versenyzője, Carlos Sainz, hogy szerinte el kellene gondolkodni a drasztikus változtatásokon.
FERRARI F1 GP AUSTRALIA DOMENICA 02/04/2023 credit @Scuderia Ferrari Press Office Charles Leclerc Ferrari

A patinás olasz istálló annak reményében vágott neki az új idénynek, hogy képes lesz harcba szállni a Red Bull-lal szemben a világbajnoki címért, a szezon első három versenye azonban az energiaital-gyárosok elsöprő sikerét hozta, miközben a Scuderia képtelen volt a győzelemkért harcolni, sőt, még az Aston Martin, és legutóbb a Mercedes legyőzése is nehézséget okozott a csapat számára. Carlos Sainz az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén mondta azt, szerinte irányváltásra lenne szükség a Ferrari részéről.

„Momentán a Red Bull minden téren kiemelkedik. Az időmérőn, a versenyeken, és a végsebesség tekintetében is” – mondta a spanyol. „Remekelnek a közepesen gyors és lassú kanyarokban, a gumikezelést tekintve, és kiemelkednek a kerékvetőkön. Ez pedig csupán azt mutatja, hogy egyértelműen változtatnunk kell valamit.”

„Ki kell próbálnunk valami teljesen mást. Azt gondolom, a tavalyi szezon elején látott rendkívül erős teljesítmény miatt tartottunk ki ezen koncepció mellett az idei autó esetében. De azt gondolom, most rá kellett jönnünk, hogy a Red Bull egyértelmű előnyben van minden téren, ezért el kell néznünk jobbra, és el kell néznünk balra.”

Bár az elmúlt hetekben egyre többször lehetett hallani azt, hogy a Ferrari drasztikus változtatásokra készül, Fred Vassuer csapatfőnök most cáfolta, hogy módosítanak versenyautójuk koncepcióján. A francia szakember elárulta, a céljuk az, hogy három ütemben vonultatnak fel fejlesztéseket a következő hónapokban, ez pedig elegendő lehet ahhoz, hogy felzárkózzanak a Red Bullhoz.

Amikor a Motorsport.com című internetes portál a koncepcióváltásról kérdezte, Vasseur így felelt: „Nem, nem hiszem. Jön a fejlesztési hullámunk – nem Bakuban, mivel a leszorítóerő-szint, illetve a sprintfutamos hétvége miatt nem ez az ideális helyszín. De Miamiban, Imolában, Monacóban nem, hanem Barcelonában. Ezen versenyek mindegyikén lesznek fejlesztések az autón.”

„Tartjuk magunkat a tervekhez. Elvégeztünk bizonyos módosításokat az egyensúly és az autó viselkedése terén, és már sokkal jobb volt a helyzet Melbourne-ben, és haladunk tovább ebbe az irányba. Szóval nem lesz B-autónk, ha erre akarnak kilyukadni. Nem fogunk valami teljesen mással előállni. Folytatni fogjuk ennek az autónak a fejlesztését, és megpróbálunk jelentősen fejleszteni.”

Vasseur kifejtette, a költségplafon, illetve a szélcsatornás korlátozások miatt egész egyszerűen túl nehéz feladat lenne egy új koncepcióval előállni.

„Előállni egy új projekttel szezon közben, elkezdeni valamit a nulláról, és csinálni egy új autót a költségplafon alatt, figyelembe véve a szélcsatornában eltölthető időre vonatkozó korlátozásokat… Nem akarom azt mondani, hogy lehetetlen, de nagyon nehéz” – magyarázta.

„Ráadásul az az érzésünk – és remélem, hogy igazunk van –, hogy jó irányba haladunk, és rengeteg területünk van még a fejlesztésre ezzel az autóval. És amíg képesek vagyunk fejleszteni az autón, hogy javítsunk a leszorítóerőn, illetve az aerodinamikán, hogy jobb egyensúlyt találjunk, és jobb stabilitást, addig szerintem van értelme ebbe az irányba haladni.”

Hirdetés

Fred Vasseur szerint van potenciál az idei autóban | Fotó: Scuderia Ferrari

A Ferrari inkább igyekszik felgyorsítani a tervezett fejlesztéseket, hogy mihamarabb előrelépéseket tegyen SF-23-as kódjelű versenyautójával.

„Mindig van egy fejlesztési terv a szezon előtt, és aztán reagálni kell a körülmények, az autó versenyképessége és viselkedése miatt. Nagyon gyorsan léptünk. Volt néhány remek fejlesztésünk Melbourne-ben, és tovább folytatjuk. Amit most tehetünk, hogy felgyorsítjuk ezt a folyamatot, és talán választunk egy kicsit eltérő irányt az egyensúlyt tekintve. De jelentősen nem tudunk változtatni a terven három futam után, nem mondhatjuk azt, hogy ’oké, más irányba kell elindulnunk’.”

Azt ugyanakkor Vasseur is elismeri, nyitottak azzal kapcsolatban, hogy 2024-re egy teljesen más megközelítés alapján tervezzék meg versenyautójukat.

„A kérdés tényleg a költségplafon, hogy át akarunk-e menteni dolgokat, vagy sem. És hogy mely elemeket akarjuk átvinni egyik évről a másikra – például egy olyan komoly komponenst, mint a váltó, vagy a monocoque. Ezt a kérdést a költségplafon alatt kell kezelnünk.”

„Ami a fejlesztési stratégiánkat illeti, szerintem remek újításaink lesznek. És a szezon későbbi szakaszában majd látni fogjuk, hogy folyamatosan fejleszteni akarunk-e ezen, és van-e területünk a fejlődésre, vagy jelentősen változtatnunk kell az irányon. Ezt jóval később látjuk majd.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!