Friss hírek

A Ferrari már dolgozik az új autó tökéletesítésén

A Ferrari mérnökei egy nappal az F60-as hivatalos bemutatója után összeültek, hogy átbeszéljék, miként lehetne minél előbb kijavítani azokat a technikai problémákat, melyek az új autó első tesztnapján ütötték fel fejüket.

A Ferrari mérnökei egy nappal az F60-as hivatalos bemutatója után összeültek, hogy átbeszéljék, miként lehetne minél előbb kijavítani azokat a technikai problémákat, melyek az új autó első tesztnapján ütötték fel fejüket.

A tavalyi évhez hasonlóan, idén is a Ferrari mutatta be elsőként vadonatúj forma-1-es versenygépét, amely az új szabályok miatt szinte minden területen megváltozott.

Az olaszok még aznap pályára vitték az új modellt, melyet Felipe Massa próbálhatott ki először. Bár a brazil közel 100 kilométert teljesített, a napja nem volt felhőtlen, mert – ahogy az egy új autó első tesztjén lenni szokott – felléptek különböző problémák.

Massa két kör után kénytelen volt visszatérni a garázsba, ugyanis már az első métereken mechanikai problémák nehezítették a dolgát. A brazil pilóta így néhány órás kényszerpihenőre vonult, mielőtt ismét visszahajtott volna a pályára.

A Ferrarinak egyébként most nyílt először alkalma arra, hogy pályán is kipróbálja az idei évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszerét (KERS), aminek fejlesztésével – a vezetőség elmondása szerint – továbbra is el vannak maradva.

Mivel az idei évtől nem lehet tesztelni szezon közben, minden eddiginél fontosabb, hogy még a legapróbb problémát is csírájában elfojtsák, és a meghibásodásokra azonnal reagálni tudjanak a csapatok.

A Ferrari ennek érdekében kedden összehívta mérnökeit, akik egész nap az első teszten begyűjtött adatokat tanulmányozták, hogy még jobban megértsék az új autó viselkedését, és elkerüljék, hogy bármiféle galiba legyen a jövő heti portugál teszten, ahol először csaphatnak össze az új versenygépek (Ferrari, Toyota, McLaren, Renault, és Williams).

Az olaszok csapatfőnöke, Stefano Domenicali hétfőn elmondta, hogy minden eddiginél keményebb felkészülési időszakra számít az új szabályok miatt.

“Nagyon fontos volt számunkra a korai bemutató, hogy már az új autóval kezdhessük meg az idei teszteket. Nyilvánvaló, hogy lesznek problémáink, amik csak a pályán jönnek elő, és ezeket más módon kell majd megoldanunk” – mondta a szakember.

“A tesztek száma drasztikusan lecsökken, összesen 15 000 km áll majd rendelkezésünkre az idei évben, és a szezon közben pedig egyáltalán nem lesz lehetőségünk tesztelni, így a lehető leghatékonyabbnak kell lennünk. Jóval többet kell majd használnunk a tesztpadokat, mint korábban.”

“Elsődleges célunk az, hogy egy minden tekintetben megbízható autónk legyen, hiszen a tavalyi évben nagyot buktunk ennek hiánya miatt. Továbbá ki szeretnénk aknázni a KERS-ben rejlő potenciált, és mielőbb megoldást találni az összes megbízhatósági problémára.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További hírek

A Ferrari már dolgozik az új autó tökéletesítésén
Fotók: Ocon pályára vitte az Alpine új autóját
Vettel: A sprintfutam csak a problémák foltozgatása
Az Aston Martin szeretné a legjobbat kihozni Vettelből
Vettelék már holnap pályára viszik az új Aston Martint