Miközben a Mercedes sorozatban öt kettős győzelmet szerzett az évad eddig eltelt versenyein, a Ferrari nehezen birkózott meg idei versenyautójával, mellyel főleg a lassú kanyarokban küszködnek a versenyzők, Sebastian Vettel és Charles Leclerc.
Mattia Binotto csapatfőnök a Spanyol Nagydíj után elismerte, ki kell deríteniük, nem lehetséges-e, hogy a versenyautó tervezési koncepciójával vannak problémák.
A maranellóiak a hétvégi, monacói versenyre számos újítással érkeznek majd, ám „már dolgoznak új koncepciók” kiértékelésén is.
A Ferrari a spanyolországi versenyt követő kétnapos teszten sokat dolgozott az autó beállításain, és világossá vált, hogy az idei abroncsok döntő szerepet játszanak a küszködésben.
„A múlt heti barcelonai teszt, illetve a maranellói elemzések megerősítették, hogy az idei gumik – amik nagyban különböznek a 2018-asoktól – mennyivel másabb mechanikus és aerodinamikai beállításokat igényelnek, hogy megfelelően működhessenek” – mondta Mattia Binotto.
„Már dolgozunk az új koncepciók kiértékelésén Maranellóban, és lesznek további újításaink itt.”
A Ferrari a spanyolországi versenyhétvégére is komoly fejlesztésekkel érkezett, a teljesítményen azonban nem sikerült jelentősen javítani – az időmérőn és a Mercedesen is jócskán elmaradt a csapat a Mercedestől.
A Ferrari számára nagyon fontos lenne, hogy Monacóban az első szabadedzések után nagyobb előrelépéseket tegyenek a szombati időmérőre, a kanyargós utcai pályán ugyanis rendkívül fontos a jó rajtpozíció.
„Ahogy mindig, az időmérő most is nagyon fontos lesz, hiszen itt nagyon nehéz előzni” – mondta Binotto. „Ez egy teljesen más verseny, a pálya karakterisztikája miatt átalakulhatnak az erőviszonyok.”