Friss hírek

A Ferrari megtalálta a probléma forrását

A Ferrari újdonsült technikai igazgatója, Pat Fry szerint csapatának sikerült megtalálnia, hogy miért nem tudják hozni azt a teljesítményt a Pirelli kemény keverékű abroncsaiból, mint a lágyakból az idei szezonban.


A Ferrari újdonsült technikai igazgatója, Pat Fry szerint csapatának sikerült megtalálnia, hogy miért nem tudják hozni azt a teljesítményt a Pirelli kemény keverékű abroncsaiból, mint a lágyakból az idei szezonban.

Fernando Alonso és Felipe Massa egyszerűen képtelen volt tartani a tempót ellenfeleivel a kemény keverékű gumikon az elmúlt versenyeken, amit mi sem bizonyít jobban, mint a barcelonai futam, mikor Alonso vezetett a lágy gumikon, majd egy teljes kört kapott a keményebb abroncsokra váltást követően.

A Ferrari szakemberei az elmúlt időszakban gőzerővel dolgoztak azon, hogy minél előbb megoldást találjanak a problémára, és Fry szerint erőfeszítésűk nem volt hiábavaló.

„Úgy gondolom, hogy figyelembe kell venned a pálya természetét és az ott használt gumikat” – mondta a szakember a Ferrari hivatalos weboldalán. „Barcelona egy igazi kihívást jelentő versenypálya: a leszorítóerő kulcsfontosságú az autó egyensúlya mellett, és megfelelő gumihőmérsékletet kell generálnod.”

„Ez a feladat pedig nem egyszerű. A kicsapatok például egyáltalán nem tudnak megfelelő hőmérsékletet generálni, így nem működnek náluk a kemény gumik.”

„Rengeteg mindenen dolgoztunk az elmúlt héten és örömmel mondhatom, hogy végre sikerült megértenünk a jelenséget. Több tényező összhatása mindez, és most azon dolgozunk, hogy a gyakorlatban is megoldást tudjunk találni minderre.”

A Ferrari számos újítással készül a hétvégi Kanadai Nagydíjra, amiktől Fry mindenképpen további előrelépést remél.

„Ahogy azt már megszokhattuk, a fejlesztések és újítások folyamatosan érkeznek, ami ezen a hétvégén sem lesz másképpen. A hátsó szárny és a diffúzor is módosulni fog. Ha minden a terveknek megfelelően halad, akkor újabb előrelépést sikerül majd elérnünk” – mondta.

„Remélhetőleg tovább csökkentjük a különbséget köztünk és az élcsapatok között. Nem volt sok idő Monaco és Kanada között, de a két pálya különböző, legalábbis aerodinamikai szemszögből nézve a dolgot.”

Bár a gumik ismét kulcsszerepet kaphatnak a hétvégén, Fry úgy gondolja, hogy azok szerepe nem lesz akkora az idei évben, mint tavaly.

„Biztos vagyok abban, hogy egy igen kemény verseny lesz” – folytatta. „Kicsit olyan, mint Monaco, ahol minden a tapadásról és a fékezésről szól. A tapadás nagyon fontos lesz, mert nagyban befolyásolja, hogy a kanyarok kijáratánál mennyire kopnak az abroncsok.”

„Hasonló keverékeket kapunk, mint a múltban, azonban úgy gondolom, hogy nem lesz olyan nagy probléma ezek használata, mint a tavalyi évben, hiszen a jelenlegi keverékek alapból keményebbek.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

A Ferrari megtalálta a probléma forrását
Verstappen: Meggyőződésem, hogy gyorsabb vagyok Hamiltonnál!
A Mercedest meglepte a Red Bull hungaroringi szárnyválasztása
Harag és kétségbeesés: Belgiumban vállalja be a rajtbüntetést a Red Bull?
Kiderült, mi okozta Räikkönen balesetét a hungaroring bokszutcájában
Schumachert meglepte, milyen sokáig tartani tudta Verstappenéket

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!