A Ferrari megvétózná az új motorszabályokat

Mindent megtesz a 2013-as motorszabályok megvétózásáért a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo, aki szerint nevetséges irányba indult el a Forma-1 a reformokkal.


Mindent megtesz a 2013-as motorszabályok megvétózásáért a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo, aki szerint nevetséges irányba indult el a Forma-1 a reformokkal.

Ahogyan arról decemberben lapunk is beszámolt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) legutóbbi ülésén véglegesítette a 2013-ban érkező új motorformulát, melynek értelmében a jelenlegi – 2,4 literes V8-as – aggregátok helyett 1,6 literes V4-es turbófeltöltésű erőforrásokat kell majd használniuk a csapatoknak.

A Ferrari részéről Luca di Montezemolo akkor úgy nyilatkozott, nem örülnek a döntésnek, ám nem állnak a reformok útjába. Mára úgy tűnik, megváltozott a Ferrari vezetőségének véleménye, az olasz gyártó elnöke ugyanis a német Auto Motor und Sport című szaklap hasábjain kelt ki magából, és fejezte ki nemtetszését a motorszabályokat illetően.

„Négy henger nem Forma-1. Nem azért vagyunk itt, hogy bármit is építsünk utcai autóinkba. Mivel az autóversenyzés csúcsosztályáról beszélünk, ez kissé szánalmasan hangzik” – nyilatkozta a szakember.

„Miért nem használhatunk V6-os turbómotorokat? A megfizethetőt nem szabad összekeverni az olcsóval.”

Montezemolo hozzátette, mindent megtesz azért, hogy valamilyen úton-módon késleltesse az új motorformula bevezetését, azzal azonban tisztában van, hogy mindehhez összefogásra van szükség.

„Ha a legkisebb lehetőséget látom arra, hogy késleltessem a négyhengeres motorok bevezetését, akkor meg fogom tenni. Szükségünk van az egységre.”

A Ferrari legfőbb szövetségese a Mercedes lehet motorkérdésben: a német konszern motorsport-igazgatója, Norbert Haug nemrégiben elmondta, jobban örültek volna annak, ha a sportot irányító testület nem változtat a motorszabályokon.

„Jobb lett volna meghosszabbítani a V8-as érát” – nyilatkozta Haug.

„A V8-as aggregátok az olcsó megoldások közé tartoznak.”

Az Auto Motor und Sport cikkében egyébként megszólal a Cosworth forma-1-es részlegének vezetője, Mark Gallagher is, aki szerint egy – a 2013-as motorszabályoknak megfelelő – új aggregát fejlesztése „mindössze” 30 millió eurót kóstálna.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS