A Scuderiánál bizakodóan várták a 2019-es évadot, a téli teszteken a csapat új autója ígéretesen teljesített. A szezon első felében viszont a Ferrari nem tudott versenyt nyerni, miközben a Mercedes dominált. Az olaszoknak ráadásul a Red Bull is egyre többször okoz fejtörést, az energiaital-gyárosok ráadásul Max Verstappen révén már két elsőséget jegyeznek.
Hiába a 150 pontos hátrány a konstruktőri tabellán, a Ferrarinál azt mondják, nem állhatnak le az SF90-es versenyautó fejlesztésével, az ugyanis, amit idén megtanulnak, a szabályok stabilitása miatt 2020-ban is hasznos lesz.
Amikor Mattia Binottót, a Ferrari csapatfőnökét arról faggatták, hogyan tervezik megosztani a fejlesztési munkát a 2019-es, a 2020-as, illetve az új szabályok miatt jelentősen átalakuló 2021-es versenygép között, a szakember kifejtette: „Nehéz feladat!”
„Először is, bármit is teszünk az idei szezonban, az hasznos lesz jövőre, szóval nem hiszem, hogy le kellene állnunk az idei fejlesztésekkel, mert azokat át lehet menteni 2020-ra.”
„De jól meg kell szerveznünk magunkat 2021-re, ez nem kétséges. Van néhány új felelős szakemberünk a technikai részlegen, és velük közösen gondosan meghozzuk majd a döntést a prioritásokat illetően.”
A Ferrari jelenleg gőzerővel dolgozik azon, hogy növelje autójának leszorítóerejét, a magyarországi versenyen azonban látszott, ebben a tekintetben még mindig óriási a lemaradása a Mercedeshez és a Red Bullhoz képest.
Binotto mindazonáltal azt mondja, szeretnék átmenteni a kis légellenállást favorizáló koncepciót 2020-ra is.
„Remélhetőleg képesek leszünk nagyobb leszorítóerőt elérni hasonló hatékonysággal. Azt gondolom, ez lesz a kettős célunk. A fejlesztési irányvonal az, hogy növeljük a leszorítóerőt, és szeretném ebbe az egyenletbe bevonni a hatékonyságot is. Egyszerűen több leszorítóerőt kell elérnünk a lehető leghatékonyabb módon.”
„És aztán ezt a leszorítóerőt megfelelően kell használnunk, jól kell eltalálnunk a beállításokat, és megfelelő egyensúlyt kell találnunk az autónknak. Azt gondolom, még ezen a területen is tudunk fejlődni, és fejlődnünk is kell.”
Binotto elismerte, „jó”, hogy végre a Forma-1 elérkezett a nyári szünethez, a szezon első fele ugyanis igazán megterhelő volt a Ferrari számára.
„Nagyon megterhelő idénykezdet volt, több szempontból is. Miután januárban változtattunk a csapat szerkezetén, nem volt könnyű dolgunk. Szóval összességében igen, megterhelő volt. De ha van valami, ami segít, az a csapatszellemünk. És ha nehézségek vannak, akkor sokkal könnyebb a helyzet, ha érezni az emberek elégedettségét, támogatását és jó hangulatát.”
„És ami miatt tényleg kényelmesen érzem magam, az kétségkívül az, hogy ilyen emberek vesznek körül. És ez szerintem mindannyiunkra igaz, és ez a fő erősségünk jelenleg.”