A Ferrari nem áll le a 2019-es autó fejlesztésével

Charles Leclerc Ferrari
Fotó: Scuderia Ferrari
Semmi értelme leállni a 2019-es versenyautó fejlesztésével, habár a Ferrarinak egyre kevesebb esélye van arra, hogy befogja a Mercedest az idei szezonban – mondja Mattia Binotto, az olasz istálló csapatfőnöke.

A Scuderiánál bizakodóan várták a 2019-es évadot, a téli teszteken a csapat új autója ígéretesen teljesített. A szezon első felében viszont a Ferrari nem tudott versenyt nyerni, miközben a Mercedes dominált. Az olaszoknak ráadásul a Red Bull is egyre többször okoz fejtörést, az energiaital-gyárosok ráadásul Max Verstappen révén már két elsőséget jegyeznek.

Hiába a 150 pontos hátrány a konstruktőri tabellán, a Ferrarinál azt mondják, nem állhatnak le az SF90-es versenyautó fejlesztésével, az ugyanis, amit idén megtanulnak, a szabályok stabilitása miatt 2020-ban is hasznos lesz.

Amikor Mattia Binottót, a Ferrari csapatfőnökét arról faggatták, hogyan tervezik megosztani a fejlesztési munkát a 2019-es, a 2020-as, illetve az új szabályok miatt jelentősen átalakuló 2021-es versenygép között, a szakember kifejtette: „Nehéz feladat!”

„Először is, bármit is teszünk az idei szezonban, az hasznos lesz jövőre, szóval nem hiszem, hogy le kellene állnunk az idei fejlesztésekkel, mert azokat át lehet menteni 2020-ra.”

„De jól meg kell szerveznünk magunkat 2021-re, ez nem kétséges. Van néhány új felelős szakemberünk a technikai részlegen, és velük közösen gondosan meghozzuk majd a döntést a prioritásokat illetően.”

A Ferrari jelenleg gőzerővel dolgozik azon, hogy növelje autójának leszorítóerejét, a magyarországi versenyen azonban látszott, ebben a tekintetben még mindig óriási a lemaradása a Mercedeshez és a Red Bullhoz képest.

Binotto mindazonáltal azt mondja, szeretnék átmenteni a kis légellenállást favorizáló koncepciót 2020-ra is.

„Remélhetőleg képesek leszünk nagyobb leszorítóerőt elérni hasonló hatékonysággal. Azt gondolom, ez lesz a kettős célunk. A fejlesztési irányvonal az, hogy növeljük a leszorítóerőt, és szeretném ebbe az egyenletbe bevonni a hatékonyságot is. Egyszerűen több leszorítóerőt kell elérnünk a lehető leghatékonyabb módon.”

„És aztán ezt a leszorítóerőt megfelelően kell használnunk, jól kell eltalálnunk a beállításokat, és megfelelő egyensúlyt kell találnunk az autónknak. Azt gondolom, még ezen a területen is tudunk fejlődni, és fejlődnünk is kell.”

Fotó: Scuderia Ferrari

Binotto elismerte, „jó”, hogy végre a Forma-1 elérkezett a nyári szünethez, a szezon első fele ugyanis igazán megterhelő volt a Ferrari számára.

„Nagyon megterhelő idénykezdet volt, több szempontból is. Miután januárban változtattunk a csapat szerkezetén, nem volt könnyű dolgunk. Szóval összességében igen, megterhelő volt. De ha van valami, ami segít, az a csapatszellemünk. És ha nehézségek vannak, akkor sokkal könnyebb a helyzet, ha érezni az emberek elégedettségét, támogatását és jó hangulatát.”

„És ami miatt tényleg kényelmesen érzem magam, az kétségkívül az, hogy ilyen emberek vesznek körül. És ez szerintem mindannyiunkra igaz, és ez a fő erősségünk jelenleg.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS