A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry szerint az új elemek, melyeket pályára vittek a hétvégi Kínai Nagydíjon, előrelépést jelentenek, azonban figyelmeztetett, hogy senki ne várjon tőlük jelenleg kimagasló eredményeket.
A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry szerint az új elemek, melyeket pályára vittek a hétvégi Kínai Nagydíjon, előrelépést jelentenek, azonban figyelmeztetett, hogy senki ne várjon tőlük jelenleg kimagasló eredményeket.
Bár Fernando Alonso vezeti a bajnokságot a Maláj Nagydíjon aratott meglepetésgyőzelmének köszönhetően, a Ferrari szenved, egyszerűen nem tudja tartani a tempót ellenfeleivel a száraz pályán.
Az olasz alakulat ugyan felgyorsította fejlesztési programját, és új elemekkel készült a Kínai Nagydíjra, Fry mindenkit figyelmeztetett, hogy ne várjanak tőlük csodát a hétvégén, sőt, véleménye szerint a top10 második felében foglalnak majd helyet az időmérőn.
„Hoztunk magunkkal néhány új elemet, amelyeknek javulást kell eredményezniük a teljesítményt illetően, különösen az első két versenyhez képest” – mondta a szakember az újságíróknak Kínában.
„Az első két szabadedzés után pozitív a véleményünk az újításokról, de természetesen még rengeteg munka vár ránk délután és éjszaka, hogy mélyrehatóbban is elemezzük az eddig összegyűjtött adatokat.”
„Továbbá nem mehetünk el azon tény mellett, hogy a pálya karakterisztikája kevésbé fekszik az autóinknak, mint a malajziai. Mindezeket figyelembe véve nem számítok semmi újra, már ami a rajthelyezéseinket illeti. Jelen pillanatban valahol a hetedik és a tizenkettedik pozíciót közé várom magunkat az időmérőn, valahogy úgy, mint Szepangban.”
„Persze nem szabad elfelejtenünk, hogy nagyon szoros a mezőny, szóval egy apró dolog – hiba, nem teljesen tökéletes kör – is komoly különbséget eredményezhet a rajtpozíciókat illetően, mind pozitív, mind negatív irányban.”
Fry továbbá türelmet kér a Ferrari rajongóitól, és biztosította őket afelől, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy minél előbb kikerüljenek a jelenlegi slamasztikából.
„Azoknak, akik azt kérdezik, hogy mikor láthatjuk a Ferrarit a pole pozícióért küzdeni, csak azt tudom válaszolni, hogy nincs varázsgomb, aminek megnyomásával azonnal megváltozhatna a helyzet” – folytatta.
„Több területen is kell dolgoznunk, különösen az aerodinamikán, ami a legmeghatározóbb jelenleg a Forma-1-ben, azonban nem szabad elfelejteni a munkametódusunkat, hogy mind rövid, mind hosszú távon sikeresen lehessünk.”