A Ferrari tavaly története egyik leggyengébb idényét produkálta az F1-ben, az idei évre pedig jelentősen áttervezte V6-os erőforrását. A motorszabályok nem változnak 2022-re, a versenyautók azonban teljesen átalakulnak, a Ferrarinál pedig több más csapathoz hasonlóan már a jövő évre fókuszálnak.
2022-ben a V6-os hibrid erőforrások kilencedik szezonjukat kezdik meg a Forma-1-ben, a jelenlegi motorérában pedig a Mercedes mostanáig verhetetlennek bizonyult. A német gyártó előnye a kezdeti években jelentős volt, mostanra azonban a rivális gyártóknak sikerült valamelyest felzárkózniuk.
Tavalyhoz képest a Ferrari is nagyot lépett előre, bár a becslések szerint még lemaradásban van riválisaihoz képest. Mattia Binotto csapatfőnök ezzel együtt azt mondja, helyes döntés volt, hogy 2022-re befagyasztották a motorfejlesztéseket.
„Annak oka, hogy beleegyeztem a 2022-es befagyasztásba, hogy véleményem szerint akkor, egy év múlva már valahogy megfelelően konvergálni fognak a motorteljesítmények a gyártók között” – mondta Binotto a RaceFans című lapnak. „Már most látjuk, hogy ez történik, és szerintem egy év múlva már megfelelően konvergálódnak a teljesítmények.”
A Ferrari csapatfőnöke ugyanakkor nem azt várja, hogy a négy gyártó, a Mercedes, a Red Bull, a Renault és a Ferrari pontosan ugyanazon a szinten lesz a következő szezon elején.
„A konvergálódás azt jelenti, hogy lesz egy bizonyos delta az erőforrások között, ami annyira elhanyagolható lesz, hogy a versengés a kasztnikon múlik. Ha pedig megtörténik ez a kiegyenlítődés, egyszerűen meg kell bizonyosodnunk arról, hogy mindenki a következő, 2025-ös erőforrásra költi a saját pénzét. A lényeg, hogy elkerüljünk egy túlzott költési periódust, miközben már az új erőforráson kell gondolkodnunk.”