A McLaren igazán intenzív fejlesztési programot hajtott végre a szezon során, Lando Norris pedig nyár eleje óta négy 2. helyet szerzett, míg Oscar Piastri múlt hétvégén, Japánban első dobogós eredményét zsebelte be a Forma-1-ben. Bár a brit csapat javuló formája kétségkívül figyelemreméltó, a Ferrarit irányító Fred Vasseur szerint olyan hatalmas ugrásról azért nincs szó, a wokingiak ugyanis alulteljesítettek az évad első futamain, a nyers tempó terén pedig már Spanyolországban is erősek voltak, hiszen ott Norris egy 3. rajthelyet szerzett.
„Nem vagyok biztos abban, hogy pontosan ugyanazt olvassuk ki a szezonból” – mondta Vasseur, amikor a Motorsport.com című internetes portál a McLaren fejlődéséről kérdezte. „Azt gondolom, hogy az év elején volt egy nagy problémájuk, és aztán elég gyorsan összekapták magukat, hiszen már Barcelonában is ott voltak a második sorban.”
„Azt hiszem, Max (Verstappen) és Carlos (Verstappen) voltak az első sorban, aztán Lando és Lewis (Hamilton) a másodikban, szóval már versenyképesek voltak ott is. És ez a fajta pálya feltehetően jobban feküdt az ő autójuknak, mint a miénknek. De az biztos, hogy nem csupán nyers potenciál kérdése ez, hanem a vezethetőségé is.”
„Valahányszor megteszel egy előrelépést, segíted a versenyzőt is abban, hogy előrébb lépjen, és ennek hógolyóhatása lehet. Mégis egy kis lépés a Red Bullhoz képest.”
Vasseur úgy látja, Szuzukában ismét bizonyosságot nyert, hogy a Ferrari felülkerekedett azokon a gumikezelési problémákon, melyek az idény korábbi szakaszában hátráltatták a versenyzőket.
„Azt gondolom, ez egy előrelépés az év elejéhez képest. Másfelől viszont egy kicsit talán túl konzervatívak voltunk, és azt gondolom, a mezőnyből mindenkire igaz az, hogy egy kicsit jobban megijedtünk (a degradációtól), mint amennyire problémát okozott a dolog. Kontroll alatt tartottuk a versenyen. És szerintem remek előrelépést tettünk ezen a téren.”
„Ha megnézzük a szezon első pár versenyét, a gumidegradációt vagy a gumikezelést, akkor kétségtelen, hogy nem mindig remekeltünk. Szuzuka pedig ezzel a gumihőmérséklettel kicsit rizikós volt. De végül kiváló munkát végeztünk. A versenyt kontroll alatt tartottuk, a stratégiát jól menedzseltük. Egyértelmű előrelépés ez a szezon első feléhez képest.”