A Ferrari szerint sikerült lefaragni a 25 lóerős hátrányt - F1VILÁG.HU

A Ferrari szerint sikerült lefaragni a 25 lóerős hátrányt

HIRDETÉS
Az előszezoni teszteken látottak alapján a Ferrari Forma-1-es csapatánál úgy vélik, sikerült lefaragniuk azt a 20-25 lóerős hátrányt a Hondával és a Mercedesszel szemben, mely a tavalyi szezon végén még egyértelműen tetten érhető volt.
Carlos Sainz, Ferrari

A maranellói gárda erős formában teljesített az előszezoni teszteken, F1-75-ös kódjelű versenyautója a legtöbb kilométert tette meg a hat tesztnap során a mezőny összes versenygépe közül. A teljesítményét persze még nehéz megítélni, hiszen nem tudhatjuk, a csapatok milyen tesztprogramot futottak Barcelonában és Bahreinben, Mattia Binotto csapatfőnök ugyanakkor azt mondja, vannak biztató jelek.

Például a V6-os erőforrással kapcsolatban is, mely az elmúlt idény során még lemaradásban volt a Mercedes és a Honda motorjához képest, és melynek fejlesztésére nagy hangsúlyt fektetett a Ferrari – már csak azért is, mert a motorfejlesztéseket 2025 végéig befagyasztották a Forma-1-ben.

„Tudván, hogy az idei évtől a motorokat befagyasztják a következő négy szezonra, nyilvánvalóan fontos volt, hogy egy olyan erőforrással kezdjünk, amely nincs teljesítménybeli hátrányban az ellenfelekhez képest” – mondta Binotto. „A tavalyi szezon végén 20-25 lóerős lemaradásban voltunk, az elsődleges célunk tehát az volt, hogy ezt eltűntessük.”

„Momentán még nem tudjuk, mik a valós értékek a pályán, hiszen azok a mérések, amiket a GPS-rendszert használva végeztünk, bizonyos mértékig pontosak, de nem szuperprecízek. Ráadásul hatással van rájuk az autó súlya is, ezen ismeretek hiányában pedig nehéz becsléseket végezni.”

„Amikor egy versenyhétvégén vagyunk, akkor vannak pillanatok – például egy időmérőn, vagy egy verseny elején –, amikor ismerjük az ellenfelek autóinak súlyát. De a teszteken ezek az adatok értelemszerűen nem elérhetőek. Ráadásul van az a bizonyos szélárnyékhatás is, szóval olyan köröket kell találni, ahol nincsenek külső behatások. Általában 3-4 versenyt várunk, hogy összeállítsunk egy statisztikát, mivel minél több adat elérhető, annál korrektebb átlagokat kapunk.”

Binotto hozzátette, bár pontos adatokkal nyilvánvalóan nem rendelkeznek, a téli tesztek után úgy látják, ütőképes motorral rendelkeznek.

„A teszteken azon kevés dolog alapján, amit láttunk, elvégeztük a számításokat, és ezen kezdeti elemzéseket alapul véve a többiek szintjén vagyunk. Biztosan nem vagyunk lemaradva tőlük, és talán egy kicsit jobbak is vagyunk. De ezek még nem pontos konklúziók. Most csak azzal lehetünk elégedettek, hogy megerősítést nyert az a fejlődés, amit a tesztpadon is láttunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Ferrari szerint sikerült lefaragni a 25 lóerős hátrányt
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!