Friss hírek

A Ferrari visszatér eredeti programjához

Azt követően, hogy a sokáig vitatott, majd végül szabályosnak minősített dupla diffúzort kifejlesztette, a Ferrari visszatért eredeti programjához, és mostantól kezdve futamról futamra mutatja be kisebb fejlesztéseit a sikeres szereplés érdekében.

Azt követően, hogy a sokáig vitatott, majd végül szabályosnak minősített dupla diffúzort kifejlesztette, a Ferrari visszatért eredeti programjához, és mostantól kezdve futamról futamra mutatja be kisebb fejlesztéseit a sikeres szereplés érdekében.

Az olasz gárda egy sima diffúzorral kezdte meg az idei bajnokságot, azonban később kiderült, hogy a riválisok által használt, jóval nagyobb leszorító erőt generáló elrendezés szabályos, így kénytelen volt áttérni annak használatára.

Ehhez viszont teljesen át kellett alakítania az F60 hátsó részét, ami nem kevés időbe telt, ám most, hogy ezzel elkészült, minden visszatérhet a régi kerékvágásba, és tovább folytathatja eredeti programját.

A Ferrari a hétvégi Török Nagydíjra több aerodinamikai újítással is készül, melyek közül szerepel a dupla diffúzor továbbfejlesztése, módosított fékhűtők, és átdolgozott első, illetve hátsó szárnyak.

Az olaszok az újításoktól további előrelépést remélnek, és keddi közleményükben azt állítják, hogy bár a Brawn egyelőre előttük jár, már sokkal közelebb vannak a Red Bull Racinghez, mint az európai szezon első állomásának helyet adó Barcelonában voltak.

A Ferrari bízik mérnökeiben, akik az elmúlt években hihetetlenül jó beállításokat találtak a török pályára, amit az is bizonyít, hogy Felipe Massa az elmúlt három szezonban egyszer sem talált legyőzőre Isztambulban, ahol a gumik fontos szerepet kapnak.

A maranellói bázisú alakulat azonban nem tart ettől, hiszen elmondása szerint az F60 amúgy is kíméletesen bánik az abroncsokkal, habár a keményebb keverékek használatán még javítaniuk kell.

Ahogy az elmúlt versenyen, a hibrid rendszer (KERS) most is bekerült a Ferrari autóiba, ami ezen a ringen sokkal nagyobb előnyt jelenthet, mint a szűk utcai pályán Monacóban, hiszen a hosszú egyenesek végén lévő fékzónákban megkönnyítheti az előzéseket.

A Ferrari arról is beszámolt, hogy nem csak a versenypályán, hanem azon kívül is csökkenti a “köridőt”, hiszen az elmúlt évekkel ellentétben az ázsiai oldalon szállásolja el csapatát, így nem kell minden nap áthámozniuk magukat a Boszporuszon átívelő hídon.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!