Teljes mértékben szabályosnak minősítette a Mercedes radikálisnak mondható felnijét a Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA). A Mercedes megoldásának legalitásáról a Ferrari nem volt meggyőződve.
Úgy tudni, az olaszok keresték meg az FIA-t azzal, álláspontjuk szerint szabályos-e a Mercedes kerékmegoldása, melyet az elmúlt versenyeken használt a csapat.
A Ferrari leginkább azt szerette volna tudni, a Mercedes miért használhat olyan felniket, melyeken lyukakat helyezett el – hasonlóan, mint ahogy tette azt még évekkel ezelőtt a Red Bull, egészen pontosan a 2012-es Kanadai Nagydíjon.
Az osztrákok felnijét akkor betiltotta a szövetség, a csapatnak módosítania kellett a tervezésen, mivel a lyukakkal levegőt irányítottak tovább a kerék külső oldalára – ezt a megoldást pedig mozgó aerodinamikai elemnek minősítette a szövetség.
Úgy tudni, az FIA a Ferrari kérésére alaposan megvizsgálta a Mercedes megoldását, és végül arra jutott, hogy a német istálló teljesen mást csinál, mint amivel a Red Bull próbálkozott 2012-ben, ezáltal tervezése teljesen megfelel a szabályoknak.