A megfelelő koordináció a karosszériáért és a motorért felelős részleg között lesz a kulcsa annak, hogy a Ferrari visszatérjen nyerő formájához, mondja a gárda technikai igazgatója, James Allison.
A megfelelő koordináció a karosszériáért és a motorért felelős részleg között lesz a kulcsa annak, hogy a Ferrari visszatérjen nyerő formájához, mondja a gárda technikai igazgatója, James Allison.
Allison a tavalyi szezon második felében csatlakozott a Ferrarihoz, miután a Lotusnál tevékenykedett és azóta azon dolgozik, hogy a karosszéria- és a motor részleg között még szorosabb együttműködést alakítson ki – ami állítólag az idén abszolút domináns Mercedes sikerének is a kulcsa.
„Az én szerepem az, hogy a motor és a kaszni részleg koordinációja megfelelő legyen, a programjaik találkozzanak egymással és egy irányba haladjanak, a célok közösek legyenek” – magyarázta a szakember.
„Mindkét osztálynak ugyanúgy kell hozzáállnia a határidőkhöz és a céloknak jól definiáltaknak, illetve közöseknek kell lenniük.”
„Nagyon fontos ezt a két dolgot jól koordinálni, különösen egy olyan cégnél, ahol egy tető alatt van minden.”
Allison azt is elmondta, hogy a Scuderia újdonsült csapatfőnöke, Marco Mattiacci érkezése segít a változások felgyorsításában, illetve abban, hogy fordítsanak a helyzeten és egyszer s mindenkorra maguk mögött hagyják a szezon első felét, mikor csak szenvedtek.
„Minden csapat a Forma-1-ben, legyen az jó vagy rossz, egy nagyon lenyűgöző szervezet – és sokkal könnyebb rontani rajtuk, mint jobbá tenni őket” – folytatta.
„Nagy és kis változtatásokat is kell eszközölnöd egyszerre. A változások többsége nagyon kicsi, de sok van belőle, amiknek komoly hatásuk van, persze hónapokig tartanak.”
„Marco érkezése sokat segít ezen a téren, és azt gondolom, hogy minden adott ahhoz, hogy jó irányba mozduljunk el.”
A Ferrari már egy éve nem nyert versenyt és idei legjobb eredménye két második hely volt Fernando Alonso révén.
Allison úgy gondolja, hogy az idei Ferrari gyengeségének okát pontosan tudják.
„Nincs akkora leszorítóerőnk, mint azoknak a csapatoknak, akik előttünk állnak, nincs olyan nagy motorerőnk, mint azoknak, akik gyorsabbak nálunk, ráadásul elég trükkös vezetni az autónkat” – magyarázta.