Német lapértesülések szerint a Ferrari megtalálta motorja gyenge pontját, azonban a probléma megoldásához fel kell nyitnia az egységet, amihez szüksége lesz a szövetség engedélyére, ám először bizonyítania kell, hogy a módosítás nem eredményez teljesítményjavulást.
Német lapértesülések szerint a Ferrari megtalálta motorja gyenge pontját, azonban a probléma megoldásához fel kell nyitnia az egységet, amihez szüksége lesz a szövetség engedélyére, ám először bizonyítania kell, hogy a módosítás nem eredményez teljesítményjavulást.
Az olasz alakulat számára nem kezdődött valami fényesen az idei szezon, már ami az autója megbízhatóságát illeti, hiszen az eddigi négy verseny során már négy motorproblémával találta szembe magát.
Fernando Alonso pedig akár tíz helyes rajtbüntetést is kaphat a szezon későbbi versenyein, hiszen a rendelkezésére álló nyolc egységből már kettőt elfogyasztott, így a hátralévő 15 futamra már csak hat erőforrása maradt, abból pedig egy már használt.
A Ferrari a sorozatos meghibásodások után átfogó vizsgálatot rendelt el, és az Auto Motor und Sport értesülései szerint meg is találta a probléma forrását, ami a pneumatikus szelepekkel hozható kapcsolatba.
A hírek szerint ugyanis a motorból túl sok levegő szökik el a verseny alatt, és a boxkiállások alkalmával sem lehetőség, sem idő nincsen arra, hogy újratöltsék levegővel a rendszert.
A német szaklap úgy tudja, hogy a probléma megoldásához át kell alakítani a 2.4 literes V8-as motort, azonban a szabályok szerint erre csak abban az esetben van lehetőség, ha a csapat bizonyítani tudja, hogy a változtatások a megbízhatóságot hivatottak javítani.
Ezzel persze nem lehet különösebb probléma, hiszen pontosan erről van szó, ám az FIA azt mindenképpen vizsgálni fogja, hogy a módosításokkal javulhat-e az erőforrás teljesítménye, ugyanis az elmúlt években pontosan az ilyen apró szerelésekkel tettek szert egyesek előnyre.