A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali szerint az aerodinamikai csomag gyengesége miatt szenvednek jelen pillanatban, így mielőbb megoldást kell találniuk arra, hogy miként tudnának nagyobb leszorító erőt generálni.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali szerint az aerodinamikai csomag gyengesége miatt szenvednek jelen pillanatban, így mielőbb megoldást kell találniuk arra, hogy miként tudnának nagyobb leszorító erőt generálni.
Ha akarta volna sem kezdhette volna gyengébben az idei évet a Ferrari, hiszen az első két versenyen egyetlen pontot sem szerzett, és a bajnoki címvédő az utolsó pozícióban áll a konstruktőrök versenyében.
Domenicali korábban már elmondta, hogy azért maradtak le ellenfeleikkel szemben, mert egészen az utolsó versenyig harcban voltak a bajnoki címért a tavalyi évben, és miközben a többiek már az idei évre készültek, nekik még az aktuális autót kellett fejleszteniük.
Az olasz szakember azonban hozzátette, elfogadhatatlan, hogy még egyetlen pontot sem szereztek, így minél előbb reagálniuk kell a kialakult helyzetre, amíg még nem túl késő.
“Azonnali reakcióra van szükségünk” – mondta Domenicali a futam után. “Nincs okunk a sírásra, keményen kell dolgoznunk. A múltban is voltunk már nehéz helyzetben, és ahogy akkor, most is erősnek kell maradnunk, jóllehet nem a miénk a legjobb autó.”
“Mindenkinek meg kell értenie ezt a helyzetet, és reagálnunk kell rá, ez az egyedüli gyógyír a problémákra. Ami pedig a teljesítményünket illeti, meg kell bizonyosodnunk arról, hogy jobban fogunk szerepelni a következő versenyen Kínában.”
“Az eddig látottak alapján tudjuk, hogy a legnagyobb fejlődést az aerodinamika terén kell elérnünk, szóval szükségünk van az aerodinamikai fejlesztésekre, ugyanis több leszorító erőt kell generálnunk. Ez az autó kritikus pontja, véleményünk szerint. Éjt nappallá téve azon kell dolgoznunk, hogy javítsunk az autó teljesítményén.”
A vitatott diffúzor bevetése természetesen sokat segítene, ám annak szabályossága egyelőre még kérdéses, és ha legálisnak is minősíti a bíróság, akkor is időbe fog telni, míg az felkerülhet az autóra, ugyanis teljesen át kell alakítani a hátsó részt.
Olasz lapértesülések szerint a Ferrari már hetekkel ezelőtt megkezdte az F60B kódszámú autó fejlesztését, ami természetesen alkalmas a vitatott elem befogadására, ám a javított modell bevetésére még egy darabig biztosan várni kell, mert időbe telik a megépítése.
A Ferrari egyébként kiválóan szerepelt a pénteki edzéseken, sokan azt is gondolták, hogy a tavalyi évhez hasonlóan feltámad a második versenyre, ám ez nem így lett.
Domenicali elmondta, hogy egyelőre még vizsgálják a helyzetet, ám annyi már most látszik, hogy az idei autó nagyon érzékeny az üzemanyagszintre, és a gumikra.
“Meg kell néznünk, hogy autóink miért teljesítettek olyan jó sok üzemanyaggal, és a lágyabb gumikon a pénteki edzéseken, bár azt tudjuk, hogy az idei versenygép igen érzékeny a különböző üzemanyagszintre, és a gumikra. Ez az, amit mielőbb meg kell értenünk, mert ez jelentheti a megoldást.”